Toyota zwiększyła sprzedaż hybryd o ponad 100%

12 października 2016

Polacy coraz bardziej doceniają samochody hybrydowe, a Toyota co roku odnotowuje kolejne rekordy sprzedaży samochodów spalinowo-elektrycznych.

Najpopularniejszym samochodem hybrydowym Toyoty w Polsce jest kompaktowy Auris Hybrid, który utrzymuje się na wiodącej pozycji niemal od początku swojej obecności na polskim rynku. W ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku Polacy kupili 2789 egzemplarzy, o 47% więcej niż rok wcześniej. Auto dostępne jest w wersji hatchback oraz kombi (Touring Sports). Udział napędu hybrydowego w ogólnej sprzedaży tego modelu wzrósł z 27,5% w okresie od stycznia do września 2015 roku do niemal 35% w tym roku.

Drugie miejsce wśród najchętniej wybieranych modeli hybrydowych zajął RAV4 Hybrid, który zadebiutował w kwietniu tego roku. Do końca września z salonów wyjechało 1536 egzemplarzy.

Yarisa Hybrid kupiło do tej pory 1057 klientów, o 34 % (270 egz.) więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2015 roku. Już 12,5% nowych Yarisów opuszczających salony w tym roku to hybrydy.

Debiut Toyoty Prius 4. generacji również okazał się sukcesem – sprzedaż rodziny Priusa w Polsce do końca września 2016 wyniosła 180 egzemplarzy.

­­­­­­­Zainteresowanie hybrydami Toyoty rośnie niemal z miesiąca na miesiąc. We wrześniu klienci marki złożyli ponad 1100 zamówień na auta z napędem hybrydowym. Ogromnym sukcesem okazał się nowy hybrydowy crossover C-HR – w ciągu 30 dni trwania przedsprzedaży zamówiono 480 aut hybrydowych.

Źródło: motoryzacja.interia.pl