Toyota Auris liderem hybryd w Polsce

12 sierpnia 2016

W ciągu siedmiu miesięcy 2016 r. Toyota Motor Poland sprzedała 4176 samochodów hybrydowych, o 127% więcej w stosunku do roku ubiegłego.
Na ten wzrost największy wpływ miał popyt na hybrydową odmianę Toyoty Auris. Łącznie – od stycznia do lipca 2016 sprzedano 2303 egzemplarze tego modelu, czyli o 86% więcej, niż w tym samym okresie 2015 roku.

Do tego wyniku mocno przyczyniła się sprzedaż flotowa. W marcu 2016 roku – do zaledwie jednego klienta flotowego – STU ERGO Hestia, trafiło aż 181 hybrydowych Aurisów. Ubezpieczyciel wymienił wszystkie samochody swoich mobilnych rzeczoznawców na auta hybrydowe Toyoty, całkowicie rezygnując z samochodów z silnikiem Diesla. „Firmy coraz częściej sięgają po tego typu samochody, między innymi z uwagi na niższe łączne koszty eksploatacji. Toyota Auris to samochód o znakomitych osiągach i właściwościach jezdnych, a także ponadprzeciętnej jakości” – mówi Mirosław Sochacki, Corporate Sales Manager.

Sprzedaż modelu Yaris Hybrid wzrosła o 38%, osiągając poziom 821 szt., czyli 227 szt. więcej, niż w analogicznym okresie 2015 roku. Absolutnie rekordowa jest sprzedaż nowego Priusa IV generacji. Ta hybryda znalazła już 137 klientów. Ze znakomitym przyjęciem na polskim rynku spotkała się również hybrydowa wersja silnikowa nowej Toyoty RAV4. Od stycznia do lipca 2016 roku sprzedano już 924 egzemplarze.

Toyota od prawie 20 lat pozostaje liderem technologii hybrydowej. W 1997 roku japoński producent wprowadził na rynek Toyotę Prius – pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory na światowych rynkach pojawiło się 31 modeli hybrydowych firmy, a ich łączna sprzedaż przekroczyła 8 milionów, co pozwoliło ograniczyć emisję CO2 o ponad 58 mln ton. Na całym świecie elektryczno-spalinowe samochody Toyoty dominują na rynku hybryd. W Polsce Toyota wraz ze swoją luksusową marką, Lexusem, zajmuje już ponad 96% tego rynku.

Źródło: samar.pl