Top marki w Niemczech styczeń 2014

W styczniu niemiecki rynek nowych samochodów osobowych zwiększył się o 7,2%. Co nie powinno dziwić, największy udział rynkowy zapewniły sobie rodzime marki takie jak Volkswagen (23%) oraz Mercedes (9%) i Audi (8,5%).

Jak podliczył niemiecki urząd rejestracyjny KBA, najpopularniejszymi markami w segmencie nowych samochodów osobowych za miesiąc styczeń były w Niemczech kolejno:
1. Volkswagen: 47 400 egzemplarzy (+9,4%)
2. Mercedes-Benz: 18 900 egzemplarzy (-3,6%)
3. Audi: 17 600 egzemplarzy (+17,5%)
4. BMW: 16 500 egzemplarzy (+0,5%)
5. Ford: 14 600 egzemplarzy (+42,2%)
6. Opel: 12 400 egzemplarzy (-2,7%)
7. Skoda: 10 800 egzemplarzy (+18,9%)
8. Renault: 6 000 egzemplarzy (-7,9%)
9. SEAT: 5 900 egzemplarzy (+14,2%)
10. Hyundai: 4 700 egzemplarzy (-27,2%)

IBRM Samar