Top marki japońskie w Niemczech

Toyota, Nissan, a może Mazda – która marka wywodząca się historycznie z Kraju Kwitnącej Wiśni cieszy się na rynku niemieckim największym wzięciem?

Jak wynika z posumowania wyników rejestracji nowych aut osobowych na rynku w Niemczech, najchętniej wybieraną marką japońską jest aktualnie nad Renem oferta Nissana – w pierwszym kwartale Qashqai i spółka wypracowali wynik na poziomie łącznie ponad 18 200 egzemplarzy.

Za Nissanem o drugie miejsce rywalizuje natomiast dwóch importerów: Toyota oraz Mazda (wyniki w okolicach po 15 500 sztuk). Na koniec pierwszego kwartału wynik nieco lepszy uzyskał producent Aurisa i RAV4, jednak Mazda – notując rezultat prawie identyczny z ubiegłorocznym – traci do Toyoty tylko około 230 rejestracji.

W samym tylko marcu ze wspomnianej trójki „japończyków” najwięcej rejestracji w Niemczech miała natomiast Toyota.

IBRM Samar