ThyssenKrupp odchudza samochodowe części o połowę

ThyssenKrupp przedstawił rezultaty programu inCar plus, który pozwolił niektóre części samochodowe odchudzić o połowę, a ich koszt zbić o 20 proc. Zastosowanie wypracowanych rozwiązań pozwoli zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w ciągu całego cyklu życia samochodu o ponad półtorej tony.

Koncern ThyssenKrupp zaprezentował rezultaty programu InCar plus, który miał na celu zmniejszenie wagi samochodowych części. Mogą one być wykorzystywane w budowie nadwozi, ramy konstrukcyjnej pojazdu, zawieszenia i układów sterowniczych. W ramach projektu stworzono 40 nowych komponentów i rozwiązań dla motoryzacji. Pozwolą one zmniejszyć wagę części nawet do 50 proc., a ich koszt do 20 proc. Taka zmiana wagi oznacza zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 8 g/km, a w całym cyklu życia (od wyprodukowania po recykling) pojazdu zmniejszyć emisję o 1,6 tony.

W programie brało udział 100 inżynierów z 15 zakładów należących do 8 segmentów grupy. Znajdowali się wśród nich specjaliści od materiałów, komponentów i procesów produkcyjnych, co pozwoliło uzyskać wysoki stopień zaawansowania i gotowości do implementacji nowych rozwiązań do konstruowanych samochodów. – Kiedy cykl projektowania nowych modeli stale się skraca każdy miesiąc się liczy. Gotowość naszych rozwiązań do wprowadzenia do produkcji daje naszym klientom istotną przewagę w zakresie czasu i kosztów – mówi Karsten Kroos, dyrektor zarządzający segmentu Components Technology. Zespół projektu inCar plus będzie teraz starał się o tym przekonać producentów samochodów z Europy, Azji i obu Ameryk. Według firmy pierwsze zamówienia już zebrano.

Interesy z branżą motoryzacyjną stanowią jedną czwartą naszej sprzedaży, sięgając niemal 10 miliardów euro. A przy tym sektor mobilności będzie wzrastał w długoterminowej perspektywie – powiedział Heinrich Hiesinger, dyrektor zarządzający ThyssenKrupp. Rosnące znowu statystyki sprzedaży samochodów i optymistyczne rokowania rozwoju tego rynku w najbliższym czasie zdają się wpisywać w ten scenariusz, podobnie jak stale zaostrzane normy emisji dwutlenku węgla, wymuszające zmniejszanie spalania, do czego redukcja wagi jest jedną z podstawowych dróg.

AUTOR:  WNP.PL