Tata uporało się z „wirusem”. Zamiast Zica będzie Tiago

Tata Motors ogłosiło zmianę nazwy swego najnowszego hatchbacka – z wcześniej nadanej Zica na Tiago. Powodem jest oczywiście światowa epidemia wirusa Ziko, która według specjalistów od marketingu indyjskiego producenta, mogłaby mieć wpływ na postrzeganie modelu na rynku.

Zica została już oficjalnie pod tą nazwą zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Delhi. Jednak sytuacja na świecie, związana z coraz powszechniej występującym, groźnym wirusem Zika, doprowadziła firmę do podjęcia tej niecodziennej decyzji.

TM, będące m.in. właścicielem marek Jaguar i Land Rover, jest potentatem namotoryzacyjnym rynku indyjskim, rocznie produkując ponad 8 milionów samochodów różnych klas. Nowy, miejski kompakt to niezwykle istotny model, mający zastąpić oferowany dotychczas w tej klasie pojazd o nazwie Indica. Auta tej marki sprzedawane są także w Polsce, najprawdopodobniej zatem Tiago także pojawi się na naszym rynku. W Indiach dealerzy marki będą mogli cieszyć się nowością już w kwietniu.

Indyjski koncern mocno postawił na promocję Tiago i stara się o rozreklamowanie go na lokalnym, ale również światowym rynku. Do jego promocji zaangażował m.in. piłkarza Lionela Messi, który od pewnego czasu piastuje funkcję międzynarodowego ambasadora marki.

wp.pl, BC

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Tata-uporalo-sie-z-wirusem-Zamiast-Zica-bedzie-Tiago,wid,18179505,wiadomosc.html