Swiss Army Life – nowe zjawisko w motoryzacji

8 listopada 2016
Moda na hot hatche – kompaktowe samochody z mocnymi silnikami – nabiera tempa. Do miana lidera europejskiego rynku urasta właśnie Ford.
W pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku amerykańska marka dostarczyła europejskim nabywcom ponad 22 000 modeli Focus RS, Focus ST i Fiesta ST. Od momentu premiery obecnej generacji, liczba zamówień na Focusa RS przekroczyła już 9100 sztuk.
Z danych Forda wynika, że średni wiek nabywcy modelu typu hot hatch wzrósł z około 38 lat w 2010 roku do 42 lat w 2016 roku. Co więcej, w roku 2015 taki samochód kupiło o 8 procent więcej kobiet, niż w roku 2010.

Sheryl Connelly, manager Forda ds. globalnych trendów i przyszłych zachowań, zidentyfikowała trend, zgodnie z którym klienci wybierają wielofunkcyjne produkty, jako zjawisko o nazwie „Swiss Army Life” (nawiązanie do wielofunkcyjnego scyzoryka armii szwajcarskiej).

Przypomnijmy, że pięciodrzwiowy hatchback Ford Focus RS jest wyposażony w 350-konny silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3 litra, napęd na cztery koła oraz przełącznik wyboru trybów jazdy Drive Mode. System, po raz pierwszy w tym segmencie, oferuje tryb Drift Mode, który pozwala kierowcy wywołać kontrolowaną nadsterowność auta.
Ford Focus ST jest oferowany z silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 250 KM lub jednostką wysokoprężną TDCi o mocy 185 KM (w wersji pięciodrzwiowej i odmianie kombi). Z kolei trzy- i pięciodrzwiowe modele Ford Fiesta ST są dostępne ze 182-konnym silnikiem benzynowym EcoBoost o pojemności 1,6 litra. W gamie znajduje się także nowy Ford Fiesta ST200 z silnikiem rozwijającym 200 KM – model ten dostępny jest wyłącznie w odmianie trzydrzwiowej.
W tym roku Ford wprowadził także gamę modeli ST-Line (pakiet stylistyczny) inspirowanych samochodami Ford Performance. Wśród nich znalazły się modele Fiesta, Focus, Mondeo i Kuga.
Źródło: Interia.pl