Suzuki umacnia pozycję w Japonii i Europie

W I kwartale 2014 r. (kwiecień-czerwiec 2014) wartość sprzedaży Suzuki wzrosła o ponad 5%. Największe wzrosty zanotowano na rodzimym rynku japońskim oraz w Europie.

Suzuki Motor Corporation opublikowało wyniki finansowe za I kwartał 2014 r., czyli okres kwiecień-czerwiec. Dzięki znacznym wzrostom w Azji i Europie w tym okresie, w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku fiskalnego, skonsolidowana sprzedaż netto wzrosła o 34,6 mld jenów do poziomu 710,4 mld jenów.

Zanotowano wzrost zysku operacyjnego o 6,8 mld jenów, do poziomu 50,9 mld jenów, względem tego samego kwartału roku fiskalnego 2013. Wynik taki otrzymano dzięki znacznym wzrostom w Japonii oraz krajach europejskich. Zysk netto wyniósł 37,5 mld jenów, czyli 138,8% wartości z analogicznego okresu roku 2013.

W porównaniu z analogicznym okresem roku fiskalnego 2013 wartość sprzedaży samochodów wzrosła o 6,5% (38,2 mld jenów) do 629 mld jenów. Wzrost zysku operacyjnego wyniósł 5,8%, osiągając 47,3 mld jenów.

Suzuki Motor Corporation jest producentem samochodów, motocykli, quadów, a także silników różnego zastosowania. Główne zakłady produkcyjne marki Suzuki są zlokalizowane w 22 państwach na całym świecie. Jako międzynarodowa firma, Suzuki dostarcza swoje produkty do 198 państw i regionów na świecie.

źródło: Suzuki

AUTOR:  WNP.PL (AG)