SUV-y Forda

Rewolucyjne podejście generacji „milenialsów” do kwestii wydawania pieniędzy zmienia oblicze rynku. Kierowani silnym poczuciem świadomości społecznej, przedstawiciele pokolenia Y są bardziej skłonni do współdzielenia produktów i usług, co ma wpływ na strategię zarządzania przedsiębiorstwami we wszystkich sektorach, nie wyłączając przemysłu motoryzacyjnego.

Tak innowacyjne podejście do życia ma również istotny wpływ na samochody, którymi chcą jeździć i przynosi efekty, które trudno byłoby przewidzieć.

Ponad 80% przedstawicieli tego pokolenia uważa, że w ciągu ostatnich 5 lat SUV-y stały się o wiele bardziej paliwooszczędne i przyjazne środowisku naturalnemu. Przełamanie pokutujących dotychczas stereotypów na temat ich paliwożerności sprawia, że rozważając zakup nowego pojazdu 25% „milenialsów” deklaruje zainteresowanie modelem klasy SUV.

Ford planuje wzbogacenie swojej oferty o całkowicie elektryczny SUV, zdolny pokonać bez ładowania akumulatorów nawet 480 kilometrów, czyli dystans dzielący Londyn i Paryż. W zeszłym roku firma wprowadziła na rynek europejski trzy nowe modele tej klasy, a zapowiadany elektryczny SUV będzie jednym z pięciu nowych modeli, jakie zadebiutują w gamie Forda do 2020 roku.

„Europejski segment SUV-ów notuje najwyższe wzrosty sprzedaży, a jednym z kół zamachowych nieustannie rosnącego popytu są zorientowani na ekologię przedstawiciele pokolenia Y. W zeszłym roku Ford zanotował zwyżki sprzedaży, które wykraczały poza wyniki notowane w tym segmencie rynku motoryzacyjnego.” – wyjaśnia Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i obsługi serwisowej, Ford of Europe. „Klienci zaczynają doceniać nowoczesne, paliwooszczędne jednostki napędowe, takie jak nasz wysokoprężny 120-konny silnik TDCi o pojemności 1,5 litra. W nowym Fordzie Kuga, motor ten spełnia wymogi normy Euro 6, emitując zaledwie 115 g CO2. Kolejnym przykładem może być jednostka benzynowa 1.0 EcoBoost, która montowana jest w modelu EcoSport.”

W porównaniu do roku 2015, w 2016 roku Ford zanotował 31% wzrost sprzedaży w swoim europejskim segmencie pojazdów klasy SUV, który opiera się na kompaktowym modelu EcoSport, średniej wielkości modelu Kuga oraz dużym SUV-ie Edge. Ubiegły rok przyniósł rekordowy popytu na modele Kuga oraz EcoSport.≠  Liczba nowo zarejestrowanych SUV-ów wzrosła o 21%, co oznacza, że jeden na cztery nowe samochody to SUV.

Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych prze firmę Ford, zmiana oczekiwań wobec samochodu nie dotyczy tylko młodszych kierowców, bowiem w okresie do 2010 do 2016 roku średni wiek nabywcy auta typu „hot hatch”, czyli mocnej, usportowionej odmiany modeli z segmentu małych lub średnich samochodów, wzrósł o ponad 10%.

W ubiegłym roku sprzedaż usportowionych modeli Forda, m.in. Fiesty ST oraz Focusa w wersji ST i RS, a także Forda Mustanga, wzrosła o 60% drugi rok z rzędu.

Źródło:www.mototarget.pl