Supertest Ekonomii 2014

Przed nami XI Supertest Ekonomii. Wydarzenie zaplanowano na 14 czerwca. Jak informują organizatorzy, do wyścigu zgłoszono 8 samochodów.

Do tegorocznej edycji Supertestu Ekonomii zgłoszono następujące samochody: Alfa Romeo Gulietta 1.4 TB, Fiat 500 Living 1.6 JTD, Fiat Ducato CNG, dwa Infiniti Q50 w różnych wersjach silnikowych (2.2d oraz 3.5h), SEAT Ibiza 1.6 TDI CR oraz dwie Skody Rapid: Spaceback 1.2 TSI Style Plus i liftback Elegance 1.6 TDI CR DPF.

14 czerwca samochody wyruszą na liczącą ponad 350 km trasę, podzieloną na dwa etapy: start z Warszawy, skąd autostradą A2 i A1 dotrą do Włocławka, a potem skierują się do Płocka. Zgodnie z zasadami bezpiecznego podróżowania, po przejechaniu nieco ponad 200 km między Włocławkiem a Płockiem planowana jest przerwa na posiłek i relaks.

Z Płocka uczestnicy Supertestu dotrą do miejscowości Góra, skąd pojadą do Płońska i dalej drogą krajową 7/S7 wrócą do Warszawy.

Zapowiada się najszybsza edycja Supertestu Ekonomii, gdyż ponad połowa tej trasy prowadzi autostradami, na których dopuszczalna prędkość to 140 km/h. Organizator liczy, że uczestnicy będą z tej możliwości korzystali. Skądinąd będzie ich do tego skłaniał regulamin imprezy, ustalający wysoką przeciętną prędkość na tym etapie.

W dotychczasowych 10 edycjach Supertestu Ekonomii uczestniczyło łącznie 111 samochodów 26 marek. Obok aut osobowych na trasach pojawiały się także autobus, mikrobusy, samochody ciężarowe i dostawcze. W klasyfikacji generalnej (koszt paliwa) sześciokrotnie zwyciężały auta napędzane silnikami wysokoprężnymi, trzykrotnie zasilane gazem ziemnym, a raz triumfował samochód hybrydowy.

Sprawdzian jazdy ekonomicznej, ekologicznej i bezpiecznej organizowany jest przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich. Nad przebiegiem imprezy czuwać będą sędziowie Moto Auto Klubu.

Supertest wspiera Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

IBRM Samar