Sprzęt budowlany: 4 sposoby na zwiększenie rentowności wynajmu

Firmy budowlane chętnie korzystają z wypożyczalni sprzętu, ponieważ umożliwia im to zaoferowanie kompleksowych usług przy małym nakładzie pieniężnym. Posiadasz firmę, która wynajmuje podwykonawcom maszyny i sprzęt budowlany? Dowiedz się, jak możesz zoptymalizować koszty i zarobić więcej na swojej działalności, dzięki rozwiązaniom telematycznym dla biznesu.

Wypożyczalnie decydują się na moduł GPS/GSM w celu m.in. sprawdzenia, czy powierzony sprzęt jest odpowiednio użytkowany, kontroli lokalizacji sprzętu oraz czasu pracy maszyny. Czy wiesz, że monitoring sprzętu może również zwiększyć zyski wypożyczalni?

1. Zaoferuj klientom dodatkowe usługi

Jeśli nadzorujesz terminy kolejnych przeglądów technicznych sprzętu, oznacza to, że możesz również sprzedawać lub wynajmować swoje zasoby na podstawie umowy serwisowej. W systemie monitoringu GPS istnieje możliwość ustawiania automatycznych powiadomień o zbliżającym się przeglądzie.

Jeden z klientów ABAX, zajmujących się sprzedażą i wynajmem maszyn oraz sprzętu, był w stanie na tej podstawie zwiększyć wartość swoich transakcji. Oferuje swoim klientom dodatkową usługę przypominania o przeglądach technicznych.

– W przypadku posiadania większej ilości sprzętu w firmie, pamiętanie o terminach serwisowania może być uciążliwe. Ręczne zapisywanie czasu pracy urządzeń jest nieefektywne, więc firmy poszukują rozwiązań elektronicznych do automatycznego rejestrowania maszynogodzin, mówi Bjørn Andre Hagen.

2. Prawidłowe fakturowanie według maszynogodzin

Z reguły sprzęt jest wynajmowany na doby, a wysokość stawki jest uzależniona od czasu najmu. Jeśli wynajmujesz sprzęt, nie chcesz zapewne, aby Twoje zasoby były wykorzystywane częściej, niż uzgodniono wcześniej z klientem. Ale jak możesz naprawdę wiedzieć, że klient stosuje się do zapisów umowy? Monitoring GPS umożliwia sprawdzenie, czy sprzęt jest aktualnie używany. Dziennik czasu użytkowania jest aktywowany przy każdym włączeniu zapłonu silnika i precyzyjnie rejestruje maszynogodziny sprzętu. W ten sposób, w przypadku nadużycia, możesz wystawić dodatkową fakturę, jeśli użytkowanie sprzętu nie było zgodne z wcześniejszymi ustaleniami.

– Jeden z naszych klientów, posiadający wypożyczalnię sprzętu, wysyła powiadomienia o zbliżających się terminach przeglądów do swoich usługobiorców, umawia techników i wystawia faktury stosownie do wykonanych usług. Dla każdej wynajmowanej maszyny firma jest w stanie zaoferować dodatkowe usługi serwisowe, mówi Bjørn Andre Hagen.

3. Zobacz swój sprzęt na mapie

„Klient wynajął sprzęt i go nie zwrócił” – czy to zdanie brzmi dla Ciebie znajomo? Już nie musi. Lokalizator GPS pokaże Ci aktualną pozycję Twoich zasobów. Z systemem GPS możesz nadzorować położenie maszyn i sprzętu na mapie w czasie rzeczywistym.

Często zgadzasz się z najemcą sprzętu na określony obszar użytkowania, aby wypożyczalnia wiedziała dokładnie, gdzie znajduje się należący do niej sprzęt. Ale jaką masz gwarancję, że klient nie użyje Twoich zasobów w innym miejscu, niż wskazuje umowa? Możesz skorzystać z funkcji geo-fence, aby wyznaczyć obszar, w którym powinien znajdować się sprzęt. W przypadku przemieszczenia sprzętu poza wcześniej zdefiniowaną strefę, otrzymasz powiadomienie sms i/lub email.

Niezależnie od tego, czy korzystasz z telefonu komórkowego, tabletu, czy komputera, zawsze możesz śledzić na mapie, gdzie aktualnie znajdują się Twoje zasoby. Jeśli zauważysz, że Twój sprzęt znajduję się nie w tym miejscu, gdzie powinien, możesz szybko skontaktować się z klientem i wyjaśnić sytuację.

Lokalizator GPS wykorzystuję do obserwacji i namierzania wypożyczanego sprzętu. Dzięki ABAX śpię spokojnie, Grzegorz Pertkiewicz, właściciel firmy „Pertuś”.

4. Przypomnienie o zwrocie sprzętu do wypożyczalni

Wypożyczalnie często posiadają w swoim portfolio wielu klientów, operujących na różnych obszarach geograficznych. Pamiętanie dokładnej daty zwrotu danych zasobów bywa kłopotliwe. Przydatnym rozwiązaniem okazują się automatyczne powiadomienia SMS/e-mail z systemu GPS.

– Niektórzy nasi klienci zmagali się z problemem zwracania sprzętu w ustalonym terminie. W rezultacie urządzenia, będące własnością wypożyczalni, nie przechodziły wymaganego przeglądu technicznego na czas, negatywnie wpływając na rentowność firmy. Dlatego wielu z naszych klientów korzysta z funkcji automatycznych powiadomień, aby zminimalizować straty i przypomnieć klientom o zbliżającym się końcu umowy.