Spory do lamusa – podejmujemy współpracę. Przedstawiamy rozwiązania, pokazujemy narzędzia

Pod takim tytułem w dniach 13-14 listopada w Warszawie, w hotelu Sofitel Victoria odbędzie kolejna konferencja motoryzacyjna, której elementami składowymi jest VII Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych oraz VII Konwencja Polskich Dealerów Samochodów. Spotkanie adresowane jest do serwisów blacharsko-lakierniczych i mechanicznych, zarówno autoryzowanych jak i nieautoryzowanych, dealerów samochodów, Towarzystw Ubezpieczeniowych, Rzeczoznawców i Likwidatorów szkód.

Podczas tego dwudniowego spotkania poruszone zostaną m.in. takie zagadnienia jak:

  • psychologiczne aspekty szkody komunikacyjnej,
  • samochód zastępczy – wynajem samochodu zastępczego w szkodach OC, odkup, leasing. Jak respektowane jest  orzeczenie Sądu  Najwyższego z dnia 17 listopada 2011?,
  • części zamienne nowe w szkodach OC; orzeczenie Sądu Najwyższego w aspekcie części  oryginalnych i porównywalnej jakości,
  • optymalizacja części w naprawach z OC i AC,
  • aspekty prawne kosztorysu – żądanie przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe  sporządzania kosztorysu przez warsztat w szkodach AC i OC
  • działania importerskich działów marketingowych – czy promocje  napraw mechanicznych mają sens?,
  •  porównanie kosztów napraw samochodów częściami oryginalnymi i nieoryginalnymi,
  • RAPORT – porównanie kosztów napraw samochodów częściami oryginalnymi i nieoryginalnymi,
  • wykonywanie napraw serwisowych (bieżących) samochodów a utrata gwarancji producenta,
  • przynależność do sieci naprawczej towarzystwa ubezpieczeniowego: tak czy nie?,
  • benchmarking serwisowy,
  • problemy występujące przy likwidacji szkód komunikacyjnych i metody postępowania – szkoda całkowita przy samochodach nowych oraz o niskiej wartości, wysokość rzeczywistych cen części oryginalnych i zamienników, elementy jednorazowe przy naprawach, układ klimatyzacji i koszty jego obsługi przy naprawach AC/OC, faktury źródłowe, cieniowanie elementów, i inne,
  • zabezpieczenie przed nieuzasadnionymi roszczeniami ze strony klientów.

Zadaniem spotkania jest poruszenie zagadnień, nierzadko kontrowersyjnych, które stanowią czasem zarzewie niejasności między serwisami a firmami ubezpieczeniowymi. Jednak cel jaki przyświeca organizatorowi – Polskiej Izbie Motoryzacji – nie jest wprowadzeniem dodatkowego zamieszania pomiędzy wspomnianymi podmiotami ale wspólne wypracowanie stanowisk i szukanie kompromisów we współpracy serwisów
i ubezpieczycieli.

WIĘCEJ INFORMACJI NA TEMAT KONFERENCJI

„Złoty Zderzak”

Ważnym wydarzeniem każdego Forum – również tegorocznego –  jest rozstrzygnięcie plebiscytu „Złoty Zderzak” – rankingu powstającego rokrocznie z analizy ogólnej jakości współpracy między Towarzystwami Ubezpieczeniowymi a serwisami – autoryzowanymi i nieautoryzowanymi. Oceniany jest poziom kompetencji i rzetelność likwidatorów technicznych, poziomu kompetencji i rzetelność likwidatorów merytorycznych, szybkość i sprawność procesu likwidacji szkody, ilość skarg, odwołań oraz pozwów sądowych kierowanych przeciwko TU jak i ocena atrakcyjności polis pod kątem ich sprzedaży. Badanie przeprowadzane jest za pomocą ankiety elektronicznej.
W roku ubiegłym w badaniu udział wzięło 14 Towarzystw Ubezpieczeniowych oraz kilkanaście tysięcy wspomnianych serwisów w układzie procentowym – 22% niezależne i 78% autoryzowane. Ankieta podzielona została na dwie części: główną – dotyczącą procesu likwidacji szkód oraz część dot. sprzedaży polis ubezpieczeniowych.
Zwycięzcą Ogólnopolskiego Badania Satysfakcji Serwisów Samochodowych ze współpracy z Firmami Ubezpieczeniowymi w roku 2011 została firma TUIR Allianz S.A. Drugie miejsce zajęło PZU S.A.. Na trzeciej pozycji uplasowało się Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych AVIVA.
Serdecznie zachęcamy wszystkie serwisy, które prowadzą naprawy blacharsko- lakiernicze do wzięcia udziału w badaniu poprzez wypełnienie specjalnej ankiety, która dostępna jest również na stronie: http://moje-ankiety.pl/respond-28960.html