Solaris dostarczy 10 autobusów elektrycznych oraz 30 z napędem konwencjonalnym do Rzeszowa

Dzisiaj w siedzibie Urzędu Miasta w Rzeszowie władze miasta oraz przedstawiciele firmy Solaris Bus & Coach S.A. podpisali umowę na dostawę 10 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów oraz 30 pojazdów przegubowych z napędem konwencjonalnym. Pierwszy kontrakt opiewa na sumę 30,2 mln zł, drugi na 54,4 mln zł. Umowy zakładają dostawy w 2018 roku.

W zakończonym kilka tygodni temu postępowaniu przetargowym na dostawę 10 sztuk autobusów elektrycznych najlepszą ofertę przedstawiła firma Solaris Bus & Coach S.A. Poza dostarczeniem pojazdów kontrakt zakłada również budowę infrastruktury, która umożliwi ładowanie autobusów zarówno w dzień podczas kursów na trasie, jak i na terenie zajezdni. „Wygrywając przetarg w Rzeszowie, wysyłamy mocny sygnał do naszych klientów, że oferujemy nie tylko sprawdzone rozwiązania w zakresie autobusów elektrycznych, ale także jesteśmy w stanie zaoferować kompleksowe rozwiązanie w zakresie infrastruktury ładowania. Dla naszych klientów to bardzo ważne,
że zarówno autobusy elektryczne jak i infrastrukturę do ich ładowania mogą zamówić u jednego producenta. Oczywiście działamy w tym zakresie z polskimi firmami skupionymi m.in. w klastrze „Polski Autobus Elektryczny”, którego jesteśmy liderem” – powiedział Zbigniew Palenica, Wiceprezes firmy Solaris odpowiedzialny za obszar sprzedaży after sales.

Dla rzeszowskiego przewoźnika kluczowym argumentem w wyborze dostawcy była nie tylko cena, ale również innowacyjność produktu i gwarancja najwyższej jakości. Elektryczne Solarisy wyposażone będą w tzw. pantograf odwrócony, który umieszczony będzie na ładowarce i będzie się obniżać do dachu pojazdu. W ten sposób będzie można naładować pojazd w ciągu kilku minut podczas przerwy na przystanku lub na końcu linii. Oprócz ładowania pantografowego, autobus będzie standardowo wyposażony w złącze ładowania typu Plug-In, które przeznaczone jest do wolniejszego ładowania baterii podczas dłuższego postoju. Elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone zostaną w baterie Solaris High Power o pojemności 87,6 kWh. Ponadto autobusy zostaną wyposażone w wiele udogodnień dla kierowców i pasażerów. m.in.: w klimatyzację, oświetlenie LED,
rampę dla osób niepełnosprawnych czy funkcję „przyklęku” ułatwiającą wsiadanie iwysiadanie z autobusu. Ponadto rzeszowskie Solarisy będą posiadać rozbudowany system informacji pasażerskiej z zapowiedzą głosową, a pasażerowie będą mogli skorzystać z dostępu do internetu poprzez WiFi.

Oprócz autobusów elektrycznych Solaris dostarczy do Rzeszowa 30 ekologicznych autobusów przegubowych z napędem konwencjonalnym. Nowe Solarisy Urbino 18 wyposażone będą w ekonomiczny silnik DAF spełniający restrykcyjną normę Euro 6. Pojazdy marki Solaris znane są od lat mieszkańcom Rzeszowa. Pierwsze z nich pojawiły się tam już w 2000 roku. Do dziś porusza się po ulicach tego podkarpackiego miasta aż 47 autobusów wielkopolskiego producenta, z czego 9 to pojazdy na CNG (sprężony gaz ziemny) .

Dodatkowe informacje

Mateusz Figaszewski Informacje o firmie
Pełnomocnik Zarządu ds. Elektromobilności i PR
tel.: +48 61 66 72 347
tel. kom.: +48 601 652 179fax: +48 61 66 72 345
email: mateusz.figaszewski@solarisbus.com

Solaris Bus & Coach S.A. jest europejskim liderem w zakresie produkcji nowoczesnych pojazdów komunikacji publicznej: autobusów, trolejbusów i tramwajów, a także czołowym producentem w Europie w zakresie projektowania i budowyautobusów z napędem elektrycznym. Nowy Solaris Urbino 12 electric został wybrany „Autobusem Roku 2017”. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku fabrykę w Bolechowie pod Poznaniem opuściło już blisko 15 000 pojazdów. Jeżdżą one po drogach 32 krajów.