Skoda bezkonkurencyjna we wrześniu: Fabia najpopularniejszym modelem polskiego rynku

ŠKODA we wrześniu zanotowała kolejny wzrost o 9,9% wobec wyniku osiągniętego w tym miesiącu rok temu, umacniając się na pozycji lidera polskiego rynku. Czeska marka niepodzielnie rządzi zarówno wśród Klientów Indywidualnych (1 155 dostarczonych sztuk, wzrost o 12,2%), jak i Flotowych (3 445 sztuk, wzrost o 9,1%). Najpopularniejszym modelem polskiego rynku we wrześniu została FABIA, która tym razem uplasowała się na pierwszej pozycji wyprzedzając OCTAVIĘ.

Dostarczając do polskich Klientów we wrześniu 4 600 samochodów, ŠKODA utrzymała swoją pozycję zdecydowanego numeru 1 polskiego rynku, posiadającego aż 12,4% zasięgu. Osiągnięty wynik jest o 9,9% lepszy od tego w analogicznym okresie w roku poprzednim. Od początku roku ŠKODA dostarczyła na polskie drogi już 45 291 nowych samochodów, utrzymując pozycję lidera także w tej klasyfikacji i poprawiając swój zeszłoroczny wynik aż o 19%.

„We wrześniu polski rynek nowych samochodów osobowych wyniósł aż 37 114 sztuk. ŠKODA może pochwalić się wynikami, które pozwalają jej cały czas zachowywać pozycję lidera. Głęboko wierzę, że rozpoczynająca się właśnie wyprzedaż aut z rocznika 2017 zakończy się dla nas kolejnym sprzedażowym sukcesem” – zauważa Dariusz Brodnicki, Dyrektor Sprzedaży ŠKODY.

ŠKODA dostarczyła Klientom Indywidualnym we wrześniu 1 155 samochodów, o 12,2% więcej niż w tym samym okresie w roku poprzednim. Daje to marce 11,5% udziału w całym rynku w tej kategorii. Dynamicznie rozwijającemu się rynkowi flotowemu także przewodzi ŠKODA z wynikiem 3 445 dostarczonych samochodów, to jest o 9,1% więcej niż przed rokiem. Od początku roku czeska marka dostarczyła już Klientom Instytucjonalnym 33 085 samochodów, co daje jej udział w całym tym rynku na bardzo wysokim poziomie 13,5%.

Najpopularniejszym modelem polskiego rynku została ŠKODA FABIA, która we wrześniu umocniła swoją pozycję dzięki wzrostowi aż o 34,7%, do 1 503 rejestracji. Drugim najchętniej wybieranym samochodem w Polsce została ŠKODA OCTAVIA, we wrześniu notując 1 274 kolejnych nabywców. Modele FABIA i OCTAVIA przewodzą także w całorocznej perspektywie rynku, ale w odwrotnej kolejności, z drugą z wymienionych na pozycji lidera.

We wrześniu nieznaczne wzrosty zanotowały także modele RAPID i SUPERB. Świetnie przyjęty na polskim rynku został także tegoroczny debiutant, zupełnie nowy, duży SUV ŠKODA KODIAQ. We wrześniu zarejestrowano 301 nowych sztuk tego modelu, a od początku roku – już aż 2 117 egzemplarzy. Sukces modelu KODIAQ potwierdza, że nowa kampania ŠKODY w segmencie SUV jest słusznie obranym kierunkiem naszego dalszego rozwoju. Już w październiku na polskim rynku do naszego flagowego SUV-a dołączy mniejszy model KAROQ, dysponujący tym samym nowym językiem stylistycznym oraz najnowocześniejszymi technologiami. Pomoże nam on umocnić naszą pozycję w tej bardzo konkurencyjnej, ciągle bardzo perspektywicznej części rynku, jak i walczyć o dalsze wzmocnienie naszej pozycji lidera.

 

Źródło: www.mototarget.pl