Samochody marki Citroën Traveller i Expert 4

Przedsiębiorca Citroën Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën Traveller i Expert 4 zamek pasa bezpieczeństwa pasażera siedzącego na przednim środkowym fotelu może spowodować odpięcie zamka pasa bezpieczeństwa pasażera siedzącego na przednim bocznym fotelu. Sytuacja ta może mieć miejsce podczas specyficznych warunków jazdy (np. hamowanie awaryjne połączone z manewrem omijania przeszkody). W takim przypadku istnieje ryzyko nieprawidłowego działania pasa bezpieczeństwa pasażera siedzącego na przednim bocznym fotelu. Odpięcie zamka pasa bezpieczeństwa może skutkować ewentualnymi obrażeniami pasażera w razie wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 728 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu zmiany rozmiaru zamka środkowego pasa bezpieczeństwa z użyciem gąbki oraz osłony termokurczliwej.

Informacji związanych z kampanią udziela Citroën Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

Źródło: www.uokik.gov.pl