Samochód Roku nigdy nie palił tak mało

W gamie Peugeot 308, nagrodzonego tytułem europejskiego „Samochodu Roku 2014”, debiutuje nowa turbodoładowana jednostka benzynowa 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Wersja hatchback w standardowej specyfikacji produkcyjnej właśnie ustanowiła rekord zużycia paliwa: 2,85 l /100 km i 1 810 km przejechanych na jednym pełnym zbiorniku paliwa.

Rekord został pobity na torze Almeria w Hiszpanii pod nadzorem francuskiej organizacji testowej UTAC (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle). Standardowy Peugeot 308, wyposażony w nowy, trzycylindrowy silnik benzynowy PureTech oraz sześciobiegową przekładnię manualną, pozostawał w ruchu przez ponad 32 godziny, zużywając przy tym 51,4 l paliwa. Tym samym model ustanowił nowy rekord zużycia paliwa i odległości pokonanej na jednym pełnym zbiorniku paliwa.

Rekord został ustanowiony w modelu w standardowej specyfikacji produkcyjnej, w związku z czym Peugeot 308 1.2 e-THP 130 staje się nową referencją w kwestii zużycia paliwa dla produkowanych seryjnie samochodów z silnikami benzynowymi. Jednostka wykorzystuje bezpośredni wtrysk o wysokim ciśnieniu (200 barów) oraz turbosprężarkę nowej generacji (pracującą z prędkością 240 000 obr./min.).

Peugeot 308 w wersji z silnikiem wysokoprężnym BlueHDi o mocy 120 KM – która zużywa średnio 3,1 l oleju napędowego na 100 km i emituje 82 g CO2/km – również jest referencją dla pozostałych modeli w swojej klasie. Peugeot 308 1.2 e-THP 130, który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec marca, oficjalnie zużywa 4,6 l/100 km i emituje 107 g CO2/km. Wersja ta uzupełnia gamę jednostek napędowych oferowanych w modelu 308, obejmującą trzy silniki benzynowe (82 – 155 KM) oraz cztery wysokoprężne (92 – 150 KM). Turbodoładowany silnik benzynowy PureTech w wersji o mocy 110 KM przewidywany jest także w gamie modelowej 208 i 2008.

źródło: PSA
Autor:  wnp.pl (AG)