Salon Mitsubishi to ma być więcej niż salon samochodowy…

Salony samochodowe w Japonii zapewniają lokalnym społecznościom coś więcej niż tylko dostęp do nowych pojazdów. Mitsubishi Motors Corporation (MMC) stworzy sieć salonów dealerskich, które zapewnią dostęp do ładowania pojazdów elektrycznych, pomoc w stabilizacji lokalnej sieci energetycznej, a nawet energię elektryczną w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub awarii zasilania.

Panele słoneczne i baterie elektryczne zapewniają bardziej zrównoważone, bezpieczne wykorzystanie energii przez lokalne społeczności i biznes
Nowy salon samochodowy prezentuje nowy poziom koncepcji „DENDO Drive Station”
Do 2020 roku Mitsubishi Motors planuje budowę sieci 200 salonów dealerskich zasilanych energią słoneczną

Firma MMC posiada już 28 salonów sprzedaży w całej Japonii, które są zasilane przez panele słoneczne i dają możliwość korzystania z energii akumulatora pojazdu elektrycznego jako awaryjnego źródła zasilania, za pośrednictwem modułu ładowania typu „pojazd-budynek” (V2B). Jednak nowa stacja dealerska „Hyper Energy Station” Omiya, otwarta w tym tygodniu w mieście Saitama, została również wyposażona w własne akumulatory litowo-jonowe, umożliwiające zwrot nadwyżki mocy do lokalnej sieci elektrycznej.

Budowę salonu częściowo dofinansowały władze miasta Saitama, natomiast rząd Japonii uznał obiekt za część Specjalnej Strefy Mobilności i Inteligentnej Energii nowej generacji. Salon wystawowy Omiya jest prowadzony przez grupę Kanto Mitsubishi Motors. Jest to jej czwarty obiekt dealerski, ale pierwszy stosujący ten nowatorski system.

Budynek jest wyposażony w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 12 kWh i może zasilać pojazdy elektryczne (EV), gdy inne źródła zostaną odcięte – np. w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub przerw w dostawie prądu. Samochody elektryczne odegrały kluczową rolę w transporcie ludzi i towarów w kilku poprzednich sytuacjach kryzysowych w Japonii, kiedy dostawy konwencjonalnego paliwa zostały poważnie zakłócone. MMC otworzyło już 28 salonów „DENDO Drive Station” w całej Japonii – wszystkie są wyposażone w panele słoneczne i stacje ładowania V2B. Firma planuje zwiększyć ich liczbę do 200 w 2020 roku.

Oprócz ładowania pojazdów, stacja V2B pozwala dostarczać do budynku energię zmagazynowaną w akumulatorach pojazdu elektrycznego – szczególnie w nagłych sytuacjach, albo podczas szczytów energetycznych. Kiedy zapotrzebowanie na energię jest niskie, budynek przełączy się w tryb ładowania samochodu. Nastąpi to również w przypadku wyprodukowania nadwyżki energii odnawialnej. System ma wiele zalet odciążających sieć energetyczną i zapewnia właścicielowi tanie podtrzymanie poziomu baterii pojazdu elektrycznego.

Stacje dealerskie MMC to również miejsca, gdzie mieszkańcy mogą poznać sposoby reagowania w przypadku zagrożeń lub katastrof. Oprócz standardowych funkcji salonu samochodowego, DENDO Drive Station organizuje prezentacje i pokazy, w czasie których można dowiedzieć się więcej na temat pojazdów EV (w pełni elektrycznych) oraz PHEV (hybryd typu Plug-in).

Takashi Hiromatsu, zastępca dyrektora generalnego oddziału MMC ds. strategii powiedział:

„Nasze samochody ewoluowały w kierunku pojazdów elektrycznych EV i PHEV, więc salony samochodowe w naturalny sposób stały się stacjami ładowania energii. Teraz możemy używać baterii do przechowywania energii pozyskanej przy zerowej emisji za pomocą paneli słonecznych i wykorzystywać system do zarządzania dystrybucją energii w salonie. Jeśli chodzi o przyszłość, chcielibyśmy, aby nasze salony stały się istotną częścią sieci energetycznej, zapewniając stabilność i bezpieczeństwo infrastruktury transportowej oraz energetycznej. Nawet w sytuacjach nadzwyczajnych.”

Źródło: www.mototarget.pl