Rozwój systemów rozpoznawania komend głosowych wg. Forda

Szacuje się, że do 2022 r. niemal wszystkie nowe samochody mają być wyposażone w system rozpoznawania komend głosowych. Ford ujawnia kierunek rozwoju swoich prac.
„Jesteśmy na dobrej drodze do opracowania pojazdu, który może kierowcę pocieszyć lub doradzić, kiedy tego potrzebuje i dbać o jego czujność podczas długiej jazdy” – mówi Fatima Vital, dyrektor ds. Nuance Communications, który współpracuje z Fordem i opracował rozpoznawanie głosu w systemie połączeń w samochodzie, SYNC 3.

SYNC 3 połączy kierowców z USA z wirtualną asystentką Amazona – Alexą. Planowane systemy mają się rozwijać w osobistych asystentów, którzy mogą zarezerwować i zorganizować spotkania. W ciągu najbliższych dwóch lat systemy sterowania głosem mogłyby nam służyć wszelkiego rodzaju pomocnymi sugestiami, takimi jak: „Czy chciałbyś zamówić kwiaty dla swojej mamy na Dzień Matki?”; „Czy mam wybrać mniej zatłoczoną, ale wolniejszą trasę do domu?”; „Kończy się twoja ulubiona czekolada, a ten sklep ma ją w sprzedaży. Chcesz zatrzymać się i dokupić trochę?”

A w momencie, kiedy potrzebujecie nieco spokoju, by być samemu z myślami, wasz samochód mógłby nauczyć się rozpoznawać, kiedy cisza jest najbardziej pożądana. (Gdyby tylko wszyscy partnerzy z rzeczywistego życia byli tak intuicyjni).

„Polecenia głosowe, takie jak: „Jestem głodny”, aby znaleźć restaurację i „chcę kawę” przeniosły SYNC 3 w obszar osobistego asystenta” – mówi Mareike Sauer, inżynier ds. Kontroli głosu z zespołu ds. Łączności Aplikacji, Ford Europe. „Ostatecznie kierowcy nie tylko będą mogli korzystać z własnego języka, mówionego własnym akcentem, ale także używać własnego sformułowania, aby uzyskać bardziej naturalną wymowę”.

„Systemy w samochodzie będą w stanie uwzględnić kontekst niemal każdej sytuacji i będą mogły rozwijać się bez interwencji człowieka. Mówiąc językowo, nie muszą trzymać się wąskiego skryptu, a nawet mogą zacząć tworzyć słowa i frazy własne”, powiedział Dominic Watt, starszy wykładowca Department of Language and Linguistic Science z Uniwersytetu w York. „Technologia staje się coraz bardziej inteligentna, więc przyzwyczaimy się do rozmów z systemami, tak jak rozmawiamy z innymi ludźmi, a systemy nauczą się dostosować do nas”.

Źródło: www.samar.pl