Różnicowanie marki a rynek aut luksusowych

Większość innowacji nowej generacji staje się standardem, a producenci OEM skupiają się na inteligentnych technologiach mobilnych, aby wyróżnić swoje produkty.

Producenci oryginalnego sprzętu (original equipment manufacturers – OEM) w warunkach coraz ostrzejszej konkurencji na globalnym rynku aut luksusowych badają nowe sposoby różnicowania i pozycjonowania swoich marek, próbując zyskać przewagę. Aby nadążyć za popytem, producenci OEM z segmentu luksusowego branży motoryzacyjnej dostosowują się także do różnych pojawiających się trendów społecznych i technologicznych. Np. na popularności zyskują mniejsze, oszczędne samochody luksusowe, ponieważ wielkość przestała być kluczową cechą pojazdu tego segmentu.

Wg nowej analizy gloablnej firmy doradczej Frost & Sullivan, pt. „Przyszłość globalnego rynku pojazdów luksusowych”, coraz popularniejsze stają się kompaktowe sedany, SUV’y i crossovery, a to dzięki temu, że zaciera się granica pomiędzy pojazdami luksusowymi i samochodami z segmentu premium. Coraz więcej producentów OEM z rynku masowego wprowadza modele luksusowe, podczas gdy tradycyjni producenci aut luksusowych poszerzają ofertę poprzez wprowadzanie modeli niższych segmentów po całkiem atrakcyjnej cenie. Potrzeba ograniczenia kosztów rozwoju produktów doprowadziła również do częstszego współdzielenia koncepcji pomiędzy samochodami masowymi i luksusowymi.
Jedna ze strategii różnicowania polega na oferowaniu w modelach luksusowych dodatkowych elementów wyposażenia w standardzie jak np. wyświetlacza 3D czy systemów zapobiegania kolizjom. Także system łączności pojazdu oraz jazda autonomiczna stają się kluczowymi parametrami, na podstawie których marki będą oceniane w przyszłości.

– Nowe samochody luksusowe, które oferują inteligentne technologie z zakresu mobilności oraz usługi powiązane, z impetem wkroczą na rynek globalny, tym bardziej że wg prognoz, w najbliższych latach większość produktów luksusowych będą nabywali przedstawiciele pokoleń X i Y, zauważa Shwetha Surender z Frost & Sullivan. – W oczekiwaniu na ten trend producenci aut luksusowych, jak Daimler i BMW, wprowadzają sedana CLA i modele serii 3 w cenie ok. 30 tys. USD.

Ponadto producenci OEM z segmentu luksusowego inwestują w wyszukiwanie i analizę danych, aby umożliwić gładkie przejście od narzędzi on-line do off-line i zapewnić nabywcom pojazdów luksusowych specjalne doznania związane z marką.

źródło: Frost & Sullivan
Autor:  wnp.pl (AG)