Renault i Nissan utworzyły nowy hub badawczo-rozwojowy w Chinach

Nowy ośrodek Renault-Nissan w Szanghaju będzie zajmować się głównie rozwojem technologii dla autonomicznych, inteligentnych i elektrycznych samochodów.

Nowy hub badawczo-rozwojowy w Chinach będzie współpracował z laboratoriami Aliansu działającymi w Dolinie Krzemowej w Stanach Zjednoczonych i Tel Awiwie w Izraelu. Najnowsza placówka umożliwi koncernom Renault i Nissan wykorzystanie nowatorskich rozwiązań we współpracy z chińskimi start-upami i innymi partnerami.

Francuskie Renault i japoński Nissan, producenci samochodów wchodzący w skład Aliansu, ogłosili utworzenie ośrodka badawczo-rozwojowego w Szanghaju. Nowa jednostka, która nosi oficjalną nazwę Alliance Automotive Research and Development (Shanghai) Ltd. będzie nazywana Alliance Innovation Lab Shanghai (AIL-SH). Renault i Nissan mają po 50% udziałów w nowym ośrodku, w którym będą prowadzone prace badawczo-rozwojowe nad autonomicznymi, inteligentnymi i elektrycznymi samochodami. Opracowane na podstawie tych innowacyjnych rozwiązań technologie mogą zostać wykorzystane w samochodach obu marek sprzedawanych w Chinach i na rynkach międzynarodowych.

– Chiny to nie tylko największy rynek motoryzacyjny świata, ale także lider w rozwoju nowych technologii zmieniających przyszłe oblicze mobilności – powiedział Takao Asami, wiceprezes Aliansu ds. badań i zaawansowanej inżynierii. – Utworzenie ośrodka rozwojowego na tym dynamicznie wzrastającym rynku, na którym w 2018 roku sprzedaliśmy więcej samochodów niż w pozostałych regionach świata, jest dla Aliansu strategiczną decyzją. Wiedza i doświadczenie zdobyte w hubie zostaną wykorzystane nie tylko w Chinach, ale na całym świecie, przyczyniając się do realizacji ambitnych celów średnioterminowego planu Alians 202 – dodał Asami.

– „Szanghaj jest wiodącym w Chinach hubem innowacji technologii motoryzacyjnych i nowatorskich rozwiązań stosowanych w innych branżach. Chcemy wykorzystać wiedzę i doświadczenie pracowników Aliansu oraz umiejętności naukowców z Szanghaju i całych Chin, aby w aktywny sposób prowadzić prace nad otwartymi innowacjami wykraczającymi poza granice jednej branży i w błyskawicznym tempie rozwijać technologie, które przyczyniają się do rozwoju działalności członków Aliansu – powiedział Kenju Kobayashi, globalny dyrektor Aliansu odpowiedzialny za ośrodek AIL-SH.

Zgodnie z założeniami średnioterminowego planu Alians 2022, w ciągu kolejnych trzech lat na rynek zostanie wprowadzonych 12 nowych modeli elektrycznych o zerowej emisji, 40 pojazdów wyposażonych w technologie różnych poziomów jazdy autonomicznej, a ponad 90% samochodów Grupy na całym świecie będą stanowiły samochody inteligentne. Plan zakłada także wprowadzenie na rynek usług mobilnych z wykorzystaniem zrobotyzowanych samochodów.

Źródło: www.evertiq.pl