Rallycross: cieszący się złą sławą pierwszy zakręt toru Estering czeka na EKS Audi Sport

Mattias Ekström (Audi S1 EKS RX quattro #1)
– Mattias Ekström wraca do miejsca, w którym już zwyciężał
– Szwedzki kierowca Audi jest w tej chwili drugi w klasyfikacji Mistrzostw Świata w Rallycrossie
– Ekström podkreśla: „Wspaniałe miejsce i wyjątkowy impreza w kalendarzu World RX”
Neuburg nad Dunajem/Buxtehude, 9 października 2018 r. Już w najbliższy weekend – 13 i 14 października – Mistrzostwa Świata w Rallycrossie FIA (World RX) zawitają do Niemiec. Dla kierowcy Audi Mattiasa Ekströma i dla całego teamu EKS Audi Sport, tor Estering w miejscowości Buxtehude jest miejscem wyjątkowym.
W roku 2017, właśnie w Buxtehude, Mattias Ekström wygrał niemiecką rundę Mistrzostw Świata w Rallycrossie, natomiast w roku 2016, na tym właśnie torze, za sterami Audi S1 EKS RX quattro zapewnił sobie tytuł mistrzowski jeszcze przed zakończeniem sezonu. „To jedno z takich miejsc na mapie wyścigów World RX, z których mam najlepsze wspomnienia” – mówi Szwed. „Tor Estering będzie miał zawsze specjalne miejsce w moim sercu.”

Krótka, zaledwie 925 metrowa pętla robi na Ekströmie duże wrażenie. Zwłaszcza zakręt-agrafka tuż za startową prostą. „Ten zakręt jest fantastyczny” – wyjaśnia kierowca Audi. „Wchodzisz w niego z dużą prędkością, mocno pociągasz hamulec ręczny i dalej idziesz bokiem. To najbardziej widowiskowe miejsce na Estering i jedno z najlepszych w całej serii World RX.”

Wyprzedzanie na innych odcinkach toru jest praktycznie niemożliwe, co sprawia, że na Estering najważniejszy jest dobry start. Wejście na tzw. Joker Lap, gdzie nawierzchnia zmienia się z asfaltowej na szutrową, jest szczególnie zdradliwe, o czym Ekström przekonał się na własnej skórze. Ponieważ Joker kończy się tuż przed metą, zwycięzcę poznajemy zazwyczaj dopiero po minięciu jej linii. W roku 2015 Ekström finiszował zaledwie 0,005 sekundy za Petterem Solbergiem. Był to najbardziej kontrowersyjny finisz w dotychczasowej historii Mistrzostw Świata w Rallycrossie.

Równie niewielkie są dziś różnice w walce o drugie miejsce w klasyfikacji kierowców World RX 2018. Wiadomo już, że Mistrzem Świata zostanie Johan Kristoffersson ze Szwecji, ale na dwie rundy przed końcem sezonu trwa zacięta walka o pozycję drugą. Mattias Ekström (Audi/204 punkty), Petter Solberg (Volkswagen/202 punkty), Andreas Bakkerud (Audi/200 punktów) i Sébastien Loeb (Peugeot/195 punktów) – oni mają chrapkę na tytuł Wicemistrza. „Wszyscy chcemy go zdobyć, ale ja jestem dobrej myśli, bo wiem, że w latach poprzednich Audi na Estering radziło sobie świetnie”- podkreśla Bakkerud.

W niedzielę, 14 października, od godz. 13.30 do 15.00, transmisję telewizyjną na żywo z Buxtehude przeprowadzi niemiecka stacja SPORT1. Transmisja w internecie na stronie www.sport1.de oraz skrót na kanale SPORT1+, rozpoczną się o godz. 13.00

Tor Estering:
Nazwa toru: Estering, w mieście Buxtehude, 35 km na południowy zachód od Hamburga
Długość toru: 0,925 km (Joker Lap: 0,890 km)
Nawierzchnia: 60 procent asfalt, 40 procent szuter
Zakręty: 3 w lewo, 6 w prawo
Najwyższa odnotowana prędkość: ok. 174 km/h
Przebieg wyścigu: 4 okrążenia (kwalifikacje), 6 okrążeń (półfinały i finał)
Hashtag: #EsteringRX

Harmonogram:
Sobota, 13 października
– 09.00 trening
– 12.00 1 runda kwalifikacji (Q1)
– 14.00 2 runda kwalifikacji (Q2)
Niedziela, 14 października
– 09.00 rozgrzewka
– 09.40 3 runda kwalifikacji (Q3)
– 11.25 4 runda kwalifikacji (Q4)
– 14.00 półfinały
– 14.35 finał
– 14.50 wręczenie nagród

Video: Mattias Ekström opowiada o torze Estering
Wyniki i punktacja
Podstawowe informacje o zaangażowaniu Audi w sezon 2018 World RX