Rabatowa wojna w salonach samochodowych

 

 

Słabnący popyt na rynku nowych aut zmusza koncerny samochodowe do obniżek cen. Walka o klienta sprawia, że rentowność biznesu jest coraz mniejsza – napisała „Rzeczpospolita”.
Najbardziej zażarta rywalizacja trwa na największych rynkach – w Niemczech, Francji, Hiszpanie i we Włoszech. Także na rynku polskim widać coraz bardziej zaciętą walkę o klienta. – Sytuacja jest dramatyczna. Czerwiec był fatalny z powodu Euro 2012, teraz bijemy się z konkurentami o każdego klienta – przyznaje „Rz” jeden ze śląskich dilerów.

Sprzedawcy przyznają, że klientów indywidulanych jest niewielu. Polski rynek na razie ciągną firmy, ale i dla nich szykowane są promocje – czytamy w „Rz”.

Według specjalistów akcje promocyjne nie przyniosą znaczących efektów. – Rynek detaliczny jest bardzo słaby. intensyfikowanie promocji byłoby wyrzucaniem pieniędzy w błoto – twierdzi Andrzej Halarwicz z firmy analitycznej Jato Dynamics.

wnp.pl, Rzeczpospolita