PZWLP = zadowolenie kierowców

Zgodnie z wynikami Badania Satysfakcji Kierowców, 93% ankietowanych wyraziło ogólne zadowolenie z usług firm wynajmu długoterminowego zrzeszonych w PZWLP.
55% ankietowanych kierowców ogólny poziom usług firm wynajmu długoterminowego należących do PZWLP określiło jako doskonały lub bardzo dobry. Skalę ocen pozytywnych uzupełniają noty dobre, które zaznaczyło 38% respondentów.

Jedynie 6% wskazało odpowiedź „dostateczne”.

„Rekomendację usług obecnej firmy flotowej zadeklarowało 82% kierowców (odpowiedzi „zdecydowanie tak” i „raczej tak”), a na możliwą rekomendację wskazało kolejnych 12%. Gdyby decyzja o ponownym wyborze dostawcy usług flotowych zależała od badanych, 65% z nich podjęłoby decyzję „zdecydowanie na tak” lub „raczej na tak”. Takiej możliwości nie wyklucza również 27% kierowców – wyjaśnia Janusz Kowalik, członek zarządu Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów.

Przewagę konkurencyjną obecnego dostawcy nad innymi firmami działającymi na rynku flotowym ankietowani określili wskazując na skalę korzyści odnoszonych przez ich przedsiębiorstwo. Bardzo duże i duże korzyści podkreśliło 38% kierowców, a pewne korzyści 48%. Widoczne, choć niewielkie korzyści dostrzegło natomiast 13% respondentów.

„Indeks TRI*M dla firm zrzeszonych w związku wyniósł 67. Po uwzględnieniu krótkiego okresu rozwoju polskiej branży wynajmu długoterminowego (minęła zaledwie nieco ponad dekada od jej powstania) wyniki Badania Satysfakcji Kierowców wskazują na wysoki poziom jakości oraz kompleksowość usług oferowanych przez firmy należące do PZWLP – zapewnia Kowalik.

Indeks TRI*M to jednoliczbowy wskaźnik, który uwzględnia wzajemne interakcje zdefiniowanych obszarów badania takich jak ogólne zadowolenie ankietowanych, ich skłonność do rekomendacji oraz do dalszego korzystania z usług danego dostawcy, a także ocenę jego przewagi konkurencyjnej.
Źródła, PZWLP
IBRM Samar