Przyszłość Volvo wystawiona w Genewie

Volvo na salon w Genewie przygotowało ekspozycję, która pozwala przyjrzeć się kierunkowi, w jakim będą zmierzać samochody marki w ciągu najbliższych lat. Poszerzenie portfolio modelowego o nowe auta, prezentacja pełnej gamy Volvo XC90, przedstawienie nowych jednostek napędowych, kolejne nowe rozwiązania technologiczne – zwiastują strategiczny kierunek, jaki obrała marka.

Poza promowanym na całego modelem XC90 w najbogatszych wersjach wyposażenia, nowością jest wprowadzenie auta reprezentującego nowy segment – crossovera na bazie sedana. Prześwit nowego S60 Cross Country wynoszący ponad 20 cm sprawia, że auto powinno radzić sobie w terenie lepiej niż niejeden klasyczny SUV. Auto jest obecnie dostępne na terenie USA, w tym roku dołączy także do europejskiej oferty Volvo. Samochód będzie proponowany z napędem na cztery koła, zarówno w wersji benzynowej, jak i wysokoprężnej.

Europejska premiera nowych modeli V60 oraz S60 Cross Country poprzedziła prezentację nowego silnika D5 Twin Engine, który dołączy do hybrydy z technologią plug-in – D6 Twin Engine pochodzącego z modelu V60. Nowa jednostka dołączy do obecnych w gamie 400 KMsilników z technologią plug-in T8 Twin Engine z Volvo XC90.

Nowy silnik montowany w Volvo V60 D5 Twin Engine jednostka rozwijająca 163 KM, połączona z kolejnymi 68 KM napędu elektrycznego z baterii litowo-jonowych o łącznej pojemności 11,2 kWh. To rozwiązanie oparte na doświadczeniach Volvo znanych z konfiguracji V60 D6 Twin Engine. W efekcie Volvo V60 napędzane silnikiem D5 Twin Engine, w trybie Power angażującym pełną moc obu napędów ma uzyskiwać przyspieszenie do 100 km/h w niespełna 7 sekund.

Podczas genewskiego salonu marka Volvo prezentuje także kolejne silniki z rodziny Drive-E. Nowe 4-cylindrowe jednostki dostępne są w Volvo V40 D2, modelu znanym z niskiej emisji spalin na poziomie 82 g/km, wyprzedzającej obecne regulacje podatkowe na terenie Europy. Ten sam silnik montowany jest także w modelu S60 D2 oraz V60 D2, gdzie osiąga odpowiednio 96 g/km oraz 98 g/km w konfiguracjach z manualną skrzynią biegów.

Optymalizacji doczekały się silniki montowane w Volvo XC60 D4 AWD, których emisja wg testów zmalała o 12% oraz D5 2.4 AWD z automatyczną skrzynią biegów, które po zabiegach szwedzkich inżynierów ma emitować 149 g/km.

W Genewie prezentowany jest system Volvo On Call, funkcjonujący od 6 lutego także na terenie Polski. Szwajcarski salon wybrano, jako miejsce prezentacji najnowszej wersji systemu wraz z nowym interfejsem graficznym, wsparciem dla smartwatchów takich jak Android Wear, Apple Watch oraz Ipadów, a także wybieraniem głosowym Cortana dla Windows Phone. Dzięki systemowi pozwalającemu na sprawdzenie poziomu paliwa, zdalne uruchomienie silnika lub zablokowanie samochodu za pomocą aplikacji w telefonie (to niektóre z jego funkcji) użytkownicy Volvo mogą być „bliżej” swoich pojazdów. System samoczynnie wezwie służby ratunkowe na miejsce wypadku, jeśli w aucie dojdzie do aktywacji poduszek powietrznych. Przez pierwsze 3 lata korzystanie z usługi jest bezpłatne.

Nowe rozwiązanie funckjonuje np. w przypadku próby kradzieży. Jeśli ktoś będzie próbował włamać się do auta, centrum Volvo On Call otrzyma automatycznie powiadomienie. Operator zadzwoni na zainstalowany w samochodzie telefon i w sytuacji, gdy wykryje, iż w pojeździe znajduje się nieupoważniona osoba, powiadomi o tym policję. Jeśli nikt nie odbierze, operator wykona telefon do właściciela samochodu i poinformuje go o włamaniu. Skradziony samochód będzie śledzony za pośrednictwem satelity. Umożliwione zostanie również jego zdalne unieruchomienie. Inna opcja to wsparcie kierowców, którzy z różnych względów nie mogą odnaleźć kluczyka do auta. Po telefonie do do operatora i podaniu numeru PIN, pojazd zostanie zdalnie otwarty.

Volvo On Call ma ułatwiać także odnalezienie auta na zatłoczonym parkingu, ponieważ właściciel widzi na ekranie smartfona mapę z lokalizacją pojazdu. W telefonie można także obejrzeć trasę ostatnio odbytych podróży, sprawdzić średnie zużycie i aktualny poziom paliwa, zasięg auta, przebieg, temperaturę zewnętrzną i inne parametry.

źródło: Volvo

AUTOR:  WNP.PL (AG)