Prognozy dla rynku leasingu samochodów w 2017

W 2017 roku z pewnością zaobserwujemy rosnącą liczbę przedsiębiorstw z sektora MŚP korzystających z wynajmu długoterminowego i rozwój sprzedaży produktów, które zapewniają firmom mobilność. Coraz więcej firm odmładza i rozbudowuje swoje floty samochodowe, czemu sprzyja korzystna oferta produktów leasingowych i ogólna koniunktura gospodarcza.

Według PZWLP branża flotowa rośnie w tempie 11,5% r/r. Te pozytywne tendencje powinny utrzymać się również w 2017 roku. Oferty firm leasingowych odpowiadają na rosnące wymagania klientów nie tylko w obszarze finansowania zakupu samochodów, ale też ich eksploatacji podczas trwania umowy leasingu.

Dążenie do mobilności

Pojęcie mobilności na dobre zadomowiło się nie tylko w słowniku dużych podmiotów, ale i tych z sektora MŚP. Firmy leasingowe i CFM reagują na oczekiwania rynku i oferują bardziej elastyczne warunki leasingu oraz usługi dodatkowe. Wynajem długoterminowy, przez długie lata traktowany jako produkt dla dużych firm i korporacji, zaczynają szerzej wykorzystywać przedsiębiorstwa MŚP. Obserwujemy, że oczekiwania klientów ewoluują w kierunku większej mobilności:

Ewolucja oczekiwań MŚP

Leasing z rynkową wartością rezydualną czy wynajem długoterminowy, będą w bieżącym roku coraz chętniej wykorzystywane przez małe firmy. Doświadczenia płynące z rozwiniętych rynków pokazują, że lepiej jest przekazać zarządzanie swoimi pojazdami spółce leasingowej i skupić się na głównej działalności przedsiębiorstwa. Dotyczy to zarówno przedsiębiorstw, które nie mają własnego działu flotowego, jak i tych, które samodzielnie administrują flotą pojazdów. Wynajem długoterminowy to nic innego jak outsourcing, który przecież stał się już codziennością w wielu innych obszarach, wspierając działalność firm w Polsce.

Cenne niskie raty

Wzrost popularności leasingu wiąże się bezpośrednio ze zmianą samej oferty. Kilka lat temu przedsiębiorcy zwracali uwagę przede wszystkim na całkowitą sumę opłat w leasingu. Wysokość miesięcznej raty schodziła na dalszy plan, ponieważ środek trwały i tak spłacany był niemal w całości. Wartość wykupu stanowiła najczęściej 1% wartości pojazdu. Dzisiaj na rynku bardzo popularne stały się oferty, w których leasingobiorca ponosi koszt spadku wartości pojazdu w trakcie trwania umowy, a wartość wykupu ustala się na poziomie rynkowym. Pozwala to zdecydowanie obniżyć miesięczne raty leasingu, co przekłada się na większe możliwości leasingobiorców w rozbudowie firmowej floty i jej doborze. Przykłady takich rozwiązań leasingowych dedykowanych markom Grupy Volkswagen to: Audi Perfect Lease, ŠKODA Leasing Niskich Rat, leasing EasyDrive w Volkswagenie czy Profit Lease dla marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Uważam, że w 2017 roku będziemy obserwować rosnącą popularność tego typu rozwiązań.

Źródło: www.centrumpr.pl