Porsche podoba się Amerykanom

Dziesiąty rok z rzędu amerykańscy nabywcy nowych aut uznali Porsche za najlepszą markę w badaniu satysfakcji J.D. Power & Associates Automotive Performance, Execution & Layout (APEAL).

W tegorocznym badaniu J.D. Power APEAL model Porsche 911 został uznany za najlepszy produkt w segmencie „średniej wielkości aut sportowych”. Boxster i Cayman przodują w kategorii „kompaktowych samochodów sportowych premium”, a Cayenne po raz czwarty z rzędu triumfuje wśród „średniej wielkości SUV-ów premium”.

Co więcej, Panamera awansowała o trzy pozycje i zajmuje teraz trzecią lokatę w kategorii „dużych samochodów premium”.

Badanie J.D. Power APEAL określa stopień zadowolenia nabywców nowych samochodów w dziesięciu segmentach rynkowych. W tym roku wzięło w nim udział ponad 86 000 zmotoryzowanych, którzy ocenili 239 modeli aut zarejestrowanych w okresie od listopada 2013 do lutego 2014 roku.

Pod uwagę brano 77 różnych kryteriów – w tym osiągi, design, komfort i funkcjonalność. Porsche zdobyło wynik aż 882 na 1000 punktów możliwych (średnia dla klasy premium: 840).

Zaledwie miesiąc wcześniej niemiecki producent zdobył pierwsze miejsce w innym rankingu J.D. Power (Initial Quality Study), dotyczącym problemów napotkanych przez amerykńskich klientów nowych aut w ciągu pierwszych 90 dni użytkowania.

Zmotoryzowani za Oceanem oceniali swoje pojazdy między innymi pod kątem łatwości eksploatacji. W przypadku Porsche zgłoszono średnio 74 uwagi na 100 samochodów (średnia: 116). Tym samym sportowa marka z Zuffenhausen zwyciężyła w amerykańskim rankingu IQS drugi rok z rzędu.

IBRM Samar