Polacy dumni z Solarisa

Co mają ze sobą wspólnego Mazury, pierogi, Wawel, bitwa pod Grunwaldem oraz autobusy marki Solaris? Wszystkie one są według czytelników Rzeczpospolitej powodem do dumy naszych rodaków.
Pojazdy podpoznańskiego producenta znalazły się w piątce polskich marek kojarzących się z naszym krajem obok wódki Żubrówki, gry komputerowej „Wiedźmin”, czekolady Wedel oraz koncernu miedziowego KGHM.

Czytelnicy dziennika w specjalnym głosowaniu na Facebooku wskazali 25 powodów, dla których Polacy powinni odczuwać dumę. Swoje głosy oddawali w pięciu kategoriach: miejsca, budowle, wydarzenia związane z Polską, jedzenie oraz marki, które kojarzą się z naszym krajem.

W kategorii marki trzy pierwsze miejsca zajęły produkty z rynku B2C. Solaris został wybrany pierwszą marką z segmentu B2B, której wizerunek pozytywnie łączy się z naszym krajem.

W kategorii „najciekawsze miejsce” wygrały Mazury, otrzymując prawie dwukrotnie więcej punktów niż zdobywca drugiego miejsca, miasto Kraków. Zwycięzcami w pozostałych kategoriach okazali się: Zamek Królewski na Wawelu, pierogi oraz bitwa pod Grunwaldem jako wydarzenie, które najbardziej kojarzy się z Polską.

„Wyróżnienie naszej firmy przez czytelników dziennika Rzeczpospolita jest dla nas powodem do prawdziwego zadowolenia. Dowodzi ono bowiem iż marka Solaris na dobre wpisała się w katalog polskich produktów – mówi Małgorzata Olszewska, członek zarządu firmy, dyrektor pionu sprzedaży i marketingu. „Jest nam niezwykle miło, że użytkownicy mediów społecznościowych oprócz marek obecnych na rynku konsumenckim docenili także jakość, niezawodność marki, z której co prawda korzystają na co dzień, ale nie mogą jej kupić w sklepie”.
Źródła, Solaris Bus & Coach
IBRM Samar