Pewny wzrost SKODY w Polsce, Europie i w pozostałych częściach świata

17 listopada 2016

Osiągnięty w październiku wynik nie pozostawia złudzeń, kto jest bezapelacyjnym liderem polskiego rynku: w dziesiątym miesiącu roku ŠKODA dostarczyła swoim Klientom aż 4 465 samochodów, to jest o 28% więcej niż w analogicznym okresie rok temu oraz o ponad 1000 szt. od następnego konkurenta w zestawieniu. Udział rynku na poziomie 13,8% oznacza, że w minionym miesiącu blisko co siódmy sprzedany samochód w Polsce został wybrany w salonie ŠKODY. Październik był dobry dla rynku samochodowego w Polsce – w stosunku do października 2015 r. osiągnięto poprawę o 11%.

Lider polskiego rynku kontynuuje tym samym dobry trend z ostatnich miesięcy, notując wzrost o kolejne 6,6% wobec września. Znaczący wzrost w październiku jeszcze poprawił już i tak bardzo dobre wyniki zbiorcze za cały rok 2016: od początku roku polski importer marki dostarczył już Klientom w Polsce aż 42 540 samochodów, o 17,5% więcej niż przed rokiem. W wymiarze rocznym ŠKODA gruntuje swoją pozycję lidera rynku z udziałem na poziomie 12,7%, przekraczając ubiegłoroczny udział w rynku o 0,1%.

W klasyfikacji modeli dostępnych na polskim rynku niezmiennie dwie czołowe pozycje utrzymują samochody ŠKODY: OCTAVIA i FABIA. Obydwa czeskie bestsellery pobijają kolejne rekordy sprzedaży – w październiku dostarczono odpowiednio 1 409 i 1 307 egzemplarzy każdego z nich, co przekłada się na skokowy wzrost wyniku wobec analogicznego okresu w roku poprzednim aż o kolejno 29% oraz 23,5%.

Wyniki te pozwalają obydwu modelom ŠKODY umocnić swoje pozycje dwóch najchętniej wybieranych na polskim rynku w całym 2016 roku. Równie dużymi zwycięzcami października w gamie ŠKODY są także modele RAPID, SUPERB i CITIGO, które zanotowały wzrost wobec października 2015 roku o odpowiednio 28,7% (do 713 sztuk), 18,3% (do 524 sztuk) oraz aż o 146,7% (do 370 sztuk).

Na wzrost sprzedaży na polskim rynku miała też wpływ nowoczesna oferta kredytu i leasingu, przeznaczona dlaKlientów marki w programie ŠKODA Financial Services. Wśród różnych form finansowania ponad połowa nabywców indywidualnych (53%) wybrała w październiku ŠKODA Kredyt Niskich Rat. To rozwiązanie już od marca br. jest najchętniej wybieraną formą finansowania zakupu nowej SKODY. Nic dziwnego: niskie miesięczne raty oraz zerowy wkład własny pozwalają nabywcom przeznaczyć środki na inne cele, przyjemności czy rodzinne inwestycje. Dodatkowo możliwość wymiany samochodu na nowy co trzy-cztery lata, tak jak w abonamencie, pozwala jeździć zawsze nowym i bezpiecznym samochodem.

Te zalety przekonują także Klientów biznesowych, w tym prowadzących mikroprzedsiębiorstwa lub jednoosobową działalność gospodarczą, którym zależy również na skorzystaniu z podatkowych zalet leasingu.

Umożliwia im to ŠKODA Leasing Niskich Rat, który w październiku utrzymał mocną pozycję wśród oferowanych przedsiębiorcom produktów finansowych programu ŠKODA Financial Services. Sięgnęła po niego prawie 1/3 Klientów, a w roku 2016 więcej kontraktów na ŠKODA Leasing Niskich Rat podpisano tylko w czerwcu.

Ważne wzrosty ŠKODY w Europie i w Chinach: październik 2016 na świecie

Ostatni kwartał roku zaczął się dla ŠKODY bardzo dobrze także w wymiarze globalnym: w porównaniu do października 2015 roku czeska marka osiągnęła poprawę na poziomie 10,6% do imponującego wyniku dostaw 97 900 samochodów. Na wynik ten złożyło się przede wszystkim wysokie zapotrzebowanie na czeskie samochody w Chinach (wzrost o 21,3%) oraz w Europie (wzrost o 4,9%). Wśród modeli największy wzrost odnotowały RAPID (+37,4%) oraz SUPERB (+58,3%). Od stycznia ŠKODA dostarczyła Klientom na całym świecie już 938 800 samochodów (o 6,7% więcej niż przez pierwsze dziesięć miesięcy roku poprzedniego).

W Europie Zachodniej ŠKODA poprawiła swój wynik o 4,2% do 35 400 samochodów. Czeska marka zanotowała kolejny wzrost na swoim największym europejskim rynku, w Niemczech. W październiku poprawiła swój wynik o 3,9% do 13 300 samochodów. Z pozostałych krajów Europy Zachodniej ŠKODA zanotowała dwucyfrowy wzrost we Włoszech (+22,9%), Szwecji (+20,7%), Grecji (+15,5%), kończąc miesiąc ze wzrostem także na pozostałych kluczowych rynkach tej części kontynentu.

W Europie Środkowej marka także kontynuuje swój wzrost: przy 15 800 samochodach, dostaw było o 6,7% więcej niż w analogicznym okresie w zeszłym roku. Z wynikiem 7600 samochodów dostarczonych w miesiąc, ŠKODA posiada niezagrożoną pozycję w swojej rodzimej Republice Czeskiej. Obok Polski znaczące wzrosty w tej części Europy pojawiły się także na Słowenii (+11,1%) oraz Chorwacji (+81,8%).

ŠKODA zanotowała także przekonujący wzrost o 10,7% w krajach Europy Wschodniej (wyłączając Rosję, gdzie sytuacja rynkowa pozostaje trudna i z wynikiem 4500 dostarczonych samochodów czeska marka utrzymuje formę sprzed roku).

Kluczowy dla kondycji ŠKODY pozostaje niemniej fenomenalny wzrost w Chinach, które są największym odbiorcy marki. Liczba dostaw czeskich samochodów skoczyła na tym rynku w październiku o 21,3% do imponującego poziomu 32 000 samochodów.

Globalne dostawy samochodów ŠKODY do Klientów w październiku 2016 (w jednostkach, zaokrąglone do 100, według modelu, różnica procentowa wobec analogicznego okresu w roku poprzednim):

ŠKODA CITIGO (3 600; +28,0%) ŠKODA FABIA (17 300; +2,7%)
ŠKODA RAPID (19 200; +37,4%)
ŠKODA OCTAVIA (38 300; +3,6%)
ŠKODA SUPERB (12 200; +58,3%)
ŠKODA YETI (7 200; -28,8%)

Źródło: www.skoda-auto.pl