Od stycznia do września Volkswagen dostarczył na świecie o 2,9 procenta więcej samochodów w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku

we wrześniu dostawy na świecie wyniosły 485.000 aut – o 18,3 procenta mniej niż w analogicznym miesiącu 2017 roku
ze względu na wejście w życie normy WLTP szczególnie duży spadek rynek i marka odnotowały w Europie
nadal rosną dostawy w Brazylii, gdzie Volkswagen odnotował wzrost o 26,1 procenta w porównaniu z wrześniem 2017 r.
od stycznia do września Volkswagen dostarczył na świecie 4.622.900 samochodów – o 2,9 procenta więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku
członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży – Jürgen Stackmann – powiedział: „We wrześniu sprzedaż mocno zwolniła, ale spodziewaliśmy się tego po rekordowej sprzedaży w lecie. Przejście na normę WLTP wpłynie również na dostawy w październiku. Od listopada będziemy gotowi do sprintu na koniec roku”.
Poznań – we wrześniu Volkswagen dostarczył na świecie mniej samochodów niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku: łącznie przekazano klientom 485.000 aut, co stanowi spadek o 18,3 procent w porównaniu z wrześniem 2017 r. Zmniejszenie dostaw jest spowodowane przejściem na normę WLTP w Europie, co szczególnie odbiło się na dostawach w Niemczech. Dostawy na Starym Kontynencie i u naszych zachodnich sąsiadów spadły o – odpowiednio – 42,6 i 47,1 procenta w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Znakomity wynik od początku roku złagodził spadek rynku we wrześniu. Od stycznia do września klientom na świecie przekazano 4.624.900 samochodów, czyli o 2,9 procenta więcej niż w porównywalnym okresie 2017 roku. Członek zarządu marki Volkswagen ds. sprzedaży – Jürgen Stackmann – powiedział: „Od początku roku Volkswagen osiągnął historyczny sukces. We wrześniu sprzedaż mocno zwolniła, ale spodziewaliśmy się tego po rekordowej sprzedaży w lecie. Przejście na normę WLTP wpłynie również na dostawy w październiku. Uzyskaliśmy już homologację WLTP dla najczęściej wybieranych odmian wszystkich 14 modeli Volkswagena. Do końca roku powinniśmy homologować pozostałe wersje. Od listopada będziemy gotowi do sprintu na koniec roku”.

Dostawy do klientów we wrześniu z podziałem na regiony i rynki:

91.100 samochodów przekazano klientom w Europie, o 42,6 procenta mniej niż we wrześniu 2017 r. Głównym powodem spadku było wprowadzenie 1. września nowej normy WLTP. To skłoniło wielu klientów w Europie Zachodniej do zakupu auta wcześniej, stąd nadzwyczajny wzrost dostaw w miesiącach letnich i, zgodnie z oczekiwaniami, poważny spadek we wrześniu. Dotyczy to całego rynku. Dzięki znakomitemu wynikowi od stycznia do września, z 1.353.200 pojazdami dostarczonymi, Volkswagen odnotowywał w regionie wzrost o 5,9 procenta w stosunku do liczby dostaw w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W Niemczech, gdzie wejście w życie normy WLTP miało ogromny wpływ na liczbę dostaw, Volkswagen odnotował wzrost od początku roku. Chociaż we wrześniu dostawy spadły o 47,1 procenta, do 23.300 sztuk, w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku, od stycznia do września Volkswagen dostarczył klientom o 4,9 procenta więcej samochodów niż w analogicznym okresie 2017 roku (419.200 aut).

18.000 pojazdów dostarczono we wrześniu klientom w Europie Środkowej i Wschodniej, co stanowi spadek o 19,1 procenta w porównaniu z dostawami we wrześniu poprzedniego roku. Także w tym wypadku negatywny wpływ na niektóre rynki miało przejście na normę WLTP. Rosja pozostała silnym rynkiem dla Volkswagena i – w pewnym stopniu – była w stanie zrekompensować negatywny trend w regionie. W Rosji przekazano klientom 9.400 pojazdów – o 16,2 procenta więcej niż w ubiegłym roku.

Również w Polsce norma WLTP miała zdecydowany wpływ na liczbę dostaw do klientów. We wrześniu zarejestrowano w naszym kraju 1686 samochodów (IX 2017: 4083; -58,71 procenta). W sumie, w okresie od stycznia do końca września, marka Volkswagen zanotowała największy procentowy przyrost rejestracji nowych samochodów wśród pierwszych 5 marek w zestawieniu rejestracji, wynoszący 18,19 procenta. W pierwszych trzech kwartałach zarejestrowano w Polsce 42.063 nowych osobowych Volkswagenów (I-IX 2017 r.: 35.589 szt.).

49.000 samochodów dostarczonych klientom w Ameryce Północnej oznacza spadek o 8,8 procenta w porównaniu z dostawami w tym samym miesiącu 2017 roku. W USA nowego Volkswagena odebrało 30.600 klientów, czyli o 4,8 procenta mniej niż przed rokiem. Dostawy Volkswagena zmalały mniej niż wyniósł spadek całego rynku, który doświadczył gwałtownego zahamowania głównie z powodu silnych sztormów w regionie. Napięta sytuacja w Meksyku sprawiła, że Volkswagen dostarczył tam klientom 11.900 aut – o 15,9 procenta mniej niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku.

W Ameryce Południowej Volkswagen zanotowała dalszy wzrost dostaw. W sumie przekazano klientom 38.700 samochodów, czyli o 2,1 procenta więcej niż we wrześniu 2017 r. Wzrost dostaw napędzała dobra sytuacja w Brazylii, która jest największym rynkiem w tym regionie. Dostarczono tam klientom 28.900 aut, co stanowi wzrost o 26,1 procenta w porównaniu do dostaw w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Dużą popularnością wśród klientów cieszy się, wprowadzony niedawno do oferty, nowy Volkswagen Polo. Od początku roku klientom dostarczono 49.400 egzemplarzy Polo i 29.300 sztuk modelu Virtus.

We wrześniu Volkswagen dostarczył 277.800 samochodów w Chinach – o 10,5 procenta mniej niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. Przyczyną spadku była w dużej mierze niepewność konsumentów, która wynikała ze sporu z USA dotyczącego embarga na niektóre towary. Doprowadziło to do znacznej niechęci ze strony nabywców do zakupów. Od stycznia do września na największym rynku Volkswagen dostarczył klientom 2.241.300 pojazdów, co stanowi wzrost o 1,9 procenta.

O marce Volkswagen: „Przyszłość bliżej Ciebie”
Marka Volkswagen Samochody Osobowe jest obecna na ponad 150 rynkach na całym świecie, produkując
samochody w ponad 50 fabrykach, w 14 krajach. W 2017 roku Volkswagen wyprodukował ponad sześć milionów samochodów, w tym najpopularniejsze modele jak Golf, Tiguan, Jetta czy Passat. Aktualnie Volkswagen zatrudnia 198.000 pracowników na całym świecie. Marka posiada także ponad 7.700 punktów dealerskich, w których pracuje 74.000 osób. Volkswagen konsekwentnie napędza rozwój motoryzacji. Pojazdy elektryczne, inteligentna mobilność oraz cyfrowa przemiana to główne punkty strategii marki na przyszłość.