Obiecane, zrealizowane: zgodnie z zapowiedzią BMW Group dostarczy w 2017 roku 100 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym.

W 2017 roku BMW Group zgodnie z zapowiedzią dostarczyła klientom na całym świecie ponad 100 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym. Umacnia to wiodącą rolę firmy w zakresie elektromobilności. Ten kamień milowy na drodze do nowoczesnej mobilności zostanie uczczony niecodzienną inscenizacją świetlną, która optycznie przekształci centralę BMW Group, słynny „czterocylindrowiec” na północy Monachium, w baterię.

Monachium. W 2017 roku BMW Group zgodnie z zapowiedzią dostarczyła klientom na całym świecie ponad 100 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym. Umacnia to wiodącą rolę firmy w zakresie elektromobilności. Ten kamień milowy na drodze do nowoczesnej mobilności zostanie uczczony niecodzienną inscenizacją świetlną, która optycznie przekształci centralę BMW Group, słynny „czterocylindrowiec” na północy Monachium, w baterię. BMW Group wybrała ten symbol, aby pokazać zmiany technologiczne zachodzące w zakresie mobilności.

„Dotrzymujemy naszych obietnic”, powiedział Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG. „Ustawiamy świecący wykrzyknik o wysokości 99 metrów oświetlający drogę do ery mobilności elektrycznej. 100 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym sprzedanych w jednym roku to ważny kamień milowy, jednak dla nas to tylko początek. Od chwili debiutu rynkowego BMW i3 w roku 2013 BMW Group wysłała na ulice 200 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym. To właśnie nasze wczesne zaangażowanie w mobilność elektryczną umożliwiło dzisiejszy sukces. W roku 2025 będziemy oferować 25 modeli z napędem elektrycznym. Mobilność elektryczna jest dla mnie wskaźnikiem naszego sukcesu”.

Elastyczna elektryfikacja we wszystkich seriach

Mobilność elektryczna jest istotnym elementem strategii przedsiębiorstwa NUMBER ONE > NEXT, za pomocą której BMW Group rozbudowuje swoją pozycję jako wiodący dostawca indywidualnej mobilności klasy premium oraz usług mobilnościowych. Do roku 2025 firma oferować będzie na całym świecie 25 całkowicie lub częściowo elektrycznych modeli. Piąta generacja napędów elektrycznych i akumulatorów od 2021 roku pozwoli wyposażyć wszystkie serie modelowe w dowolny napęd dzięki skalowalnym, modułowym zestawom elektrycznym. Dla elektrycznej marki BMW i założonej jeszcze w 2011 roku firma zastrzegła już nazwy od BMW i1 do i9, a także od BMW iX1 do iX9. Już w przyszłym roku oferowane będzie BMW i8 Roadster, w roku 2019 elektryczne MINI, w roku 2020 wersja elektryczna BMW X3, a w roku 2021 der BMW iNext, które jako lider technologiczny po razu pierwszy połączy w modelu seryjnym mobilność elektryczną z jazdą autonomiczną i innowacyjnymi możliwościami komunikacji sieciowej we wnętrzu.

BMW Group przyjęła kompleksowe podejście do elektromobilności już w 2007 roku, kiedy rozpoczęła projekt i, który stał się prekursorem BMW i. Już w roku 2008, w ramach największego na świecie badania pojazdów elektrycznych na szeroką skalę w historii motoryzacji, wyprowadzono elektryczne floty testowe na drogi na całym świecie. W roku 2013 ruszyła produkcja seryjna w pełni elektrycznego BMW i3, a jego sprzedaż rośnie z roku na rok. Ponadto BMW i3 jest jedną z najczęściej nagradzanych koncepcji pojazdów na świecie.

BMW Group jest wiodącym dostawcą mobilności elektrycznej

Dzięki wczesnej koncentracji na mobilności elektrycznej BMW Group już dziś osiągnęła wiodącą pozycję na rynku samochodów elektrycznych. Na przykład niezależny raport POLK / IHS (wydanie 7.12.2017) pokazuje, że z 21-procentowym udziałem BMW Group jest liderem w zakresie nowych rejestracji pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych na tle rozszerzonej konkurencji w Europie. Tym samym w segmencie pojazdów elektrycznych BMW Group ma już ponad trzykrotnie większy udział rynkowy niż w przypadku modeli tradycyjnych. A podczas gdy w Europie pośród wszystkich producentów dwa procent nowo rejestrowanych samochodów przypada na samochody elektryczne, to w BMW Group jest to już sześć procent. Oznacza to, że BMW Group ma ponadproporcjonalnie duży udział w rozwijającym się rynku mobilności elektrycznej e Europie. Podobnie korzystną pozycję BMW Group ma również na poziomie światowym: tutaj ma dziesięć procent udziału w rynku samochodów elektrycznych.

Modele elektryczne cieszą się dużą popularnością na przykład w Europie Zachodniej i w USA, gdzie ich udział w łącznej sprzedaży marki BMW osiągnął już siedem procent. W Skandynawii już co czwarte sprzedane BMW jest zelektryfikowane, a BMW i3 jest tam od roku 2016 najlepiej sprzedającym się modelem BMW. W Niemczech liczba nowych rejestracji w pełni elektrycznych i hybrydowych pojazdów BMW Group przekroczyła w tym roku po raz pierwszy 10 tysięcy. Napędy elektryczne zyskują też na znaczeniu w zestawie silników poszczególnych modeli: na przykład co dziesiąty model bardzo popularnego BMW serii 3 Limuzyna sprzedany w 2017 roku był zelektryfikowany. W przypadku BMW serii 2 Active Tourer już 13 procent modeli sprzedanych w 2017 roku posiadało napęd hybrydowy plug-in. Począwszy od wprowadzenia w czerwcu 2017 roku MINI Cooper S E Countryman ALL4 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3-2,1 l/100km; emisja CO2: 52-49 g/km[1]) osiąga już dziesięć procent globalnej sprzedaży MINI Countryman. Sprzedaż w pełni elektrycznego BMW i3 zwiększyła się o jedną czwartą. (Wszystkie liczby ze stanem na listopad 2017 r.)

Oprócz dziewięciu modeli elektrycznych na czterech kołach BMW Group oferuje także przekonujący produkt klasy premium do miejskiej elektromobilności na dwóch kółkach. W 2017 roku oprócz 100 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym sprzedano również ponad 1500 całkowicie elektrycznych skuterów BMW C evolution. Z nowym akumulatorem i zasięgiem wynoszącym 160 km sprzedaż wzrosła o 80 procent w stosunku do roku ubiegłego (dane do listopada 2017 r.).

Uroczyste przekazanie w BMW Welt

Jednego z wielu klientów na całym świecie czekała wyjątkowa niespodzianka: 80-letni klient z Nadrenii Północnej-Westfalii odebrał już dziś po południu swoje BMW i3 w kolorze niebieskim Protonic w BMW Welt w Monachium. Jest on tym samym dokładnie stutysięcznym klientem na całym świecie, który zdecydował się na samochód BMW Group z napędem elektrycznym. Harald Krüger przyjął go osobiście i przekazał mu kluczyki do nowego samochodu. „Przekazanie stutysięcznego samochodu w ręce klienta jest dla mnie wyjątkowo emocjonującą chwilą. Mobilność elektryczna fascynuje wszystkie pokolenia”, powiedział Harald Krüger.

Jaśniejący symbol

Inscenizacja świetlna zmienia ikoniczną centralę BMW Group zwaną popularnie „Czterocylindrowcem”, w cztery stojące pionowo baterie. Perspektywiczne myślenie jest integralną częścią DNA BMW i symbolicznie wyrażone jest w inscenizacji świetlnej.

Iluminacja wieżowca BMW widoczna będzie wieczorem 18 grudnia 2017 r. od godz. 20:00 do północy i realizowana jest wspólnie ze stowarzyszeniem kulturalnym Spielmotor München. Jest to partnerstwo publiczno-prywatne pomiędzy miastem Monachium a BMW Group utworzone w 1979 roku w celu poszerzania oferty kulturalnej Monachium oraz ustanowienia i umacniania roli miasta jako centrum kulturalnego zarówno w kraju, jak i za granicą.

Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnej emisji CO2 i zużycia energii nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.

[1] Wartości wg cyklu jezdnego UE dla samochodów hybrydowych plug-in.

Źródło: www.press.bmwgroup.com