Nowości marki Volkswagen podczas Poznań Motor Show 2019


→ po raz pierwszy w Polsce: odświeżony Passat B8 oraz koncepcyjny
elektryczny SUV – ID. CROZZ
→ elektryczny Volkswagen nowej generacji – kompaktowy ID. – będzie
kosztował mniej niż 130.000 złotych, zbieranie zamówień
rozpocznie się 8 maja tego roku
→ na stoisku liczącym blisko 1000 metrów kwadratowych powierzchni
stanęło 14 najnowszych modeli marki, wśród nich pełna gama SUVów
– od T-Crossa, przez T-Roca, Tiguana, Tiguana Allspace, aż po
luksusowego Touarega oraz sportowe modele z linii GTI
→ „W 2018 roku marka Volkswagen zanotowała rekordowe wyniki
zarówno na świecie, jak i w Polsce” – powiedział Łukasz Zadworny,
Dyrektor marki Volkswagen

Poznań – „Volkswagen Passat, który jest jednym z filarów naszej marki i
najlepiej sprzedającym się samochodem klasy średniej na świecie, niebawem doczeka się 30 milionów sprzedanych egzemplarzy. Nowy model, który dziś prezentujemy po raz pierwszy w Polsce, w salonach będzie dostępny w sierpniu. Passat po raz kolejny wyznacza standardy w swojej klasie – jest bardziej komfortowy, bardziej bezpieczny i na stałe połączony z internetem. Dzięki pakietowi IQ.Drive Passat potrafi poruszać się półautomatycznie na autostradzie z prędkością nawet 210 km/h” – powiedział Łukasz Zadworny, Dyrektor marki Volkswagen, w czasie konferencji podczas tegorocznego Poznań Motor Show.

„Bez wątpienia na dobry wynik Volkswagena w minionym roku wpływ miał nie tylko Passat, ale także bardzo duża rodzina SUV-ów, która wciąż się powiększa. Ich udział w portfelu marki Volkswagen w 2018 roku wzrósł o ponad 80% w porównaniu z udziałem w 2017 roku” – powiedział Łukasz Zadworny.

Gama SUV-ów Volkswagena liczy dziś aż pięć modeli. Najmniejszy z nich – miejski TCross – mierzy 4,11 m długości, o 12 cm dłuższy od T-Crossa jest T-Roc – nieco bardziej masywny, który doskonale czuje się nie tylko na ulicach miast. Za sprawą napędu na cztery koła 4MOTION ten SUV Volkswagena dobrze sprawdza się także na nieutwardzonych szlakach. Tiguan – dłuższy od T-Roca o 25 cm – należy do najpopularniejszych modeli Volkswagena i zajmuje czołowe miejsce w rankingu sprzedaży wśród SUV-ów klasy kompaktowej. Jego przedłużona o ponad 20 cm odmiana – Tiguan Allspace – należy do najobszerniejszych w klasie i zapewnia jeszcze więcej miejsca zarówno w kabinie, jak i w bagażniku. Tiguan Allspace jest doskonałym samochodem rodzinnym, zwłaszcza jeśli wybierze się wersję z miejscami dla siedmiu pasażerów. Na szczycie oferty SUV-ów plasuje się mocny i luksusowy Touareg. O jego prestiżowym charakterze świadczą również mocne silniki V6, do których niebawem dołączy silnik V8 TDI o mocy 421 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki napędowej wynosi 900 Nm. Jak na samochód o długości blisko 5 m, największy SUV Volkswagena prezentuje się zarówno elegancko, jak i sportowo.

Na stoisku Volkswagena nie mogło zabraknąć samochodów elektrycznych.
Obok e-Golfa prezentuje się ID. CROZZ – auto elektryczne nowej generacji.
„Volkswagen stawia na samochody elektryczne. Do 2023 r. marka zainwestuje w elektryczną mobilność około 9 miliardów euro. W ciągu najbliższych 10 lat planujemy sprzedać na świecie ponad 10 milionów aut elektrycznych. Już z kilka tygodni klienci będą mogli rezerwować kompaktowego ID., który będzie kosztował mniej niż 130.000 złotych.
ID. pod każdym względem jest lepszy od aktualnie oferowanych aut
elektrycznych w tej klasie. Jego seryjna produkcja rozpocznie się w czwartym kwartale tego roku” – powiedział Łukasz Zadworny.

Elektryczny SUV Volkswagena – ID. CROZZ, który ma polską premierę w
Poznaniu, trafi na rynek jako drugi samochód Volkswagena z rodziny ID. Auto łączy funkcjonalność typową dla SUV-ów z dynamiczną sylwetką
charakterystyczną dla sportowych coupé. Ten model – obok kompaktowego ID., vana ID. BUZZ i limuzyny ID. VIZZION – pokazuje możliwości nowej modułowej płyty podłogowej (MEB) zaprojektowanej z myślą o samochodach elektrycznych nowej generacji. Elektryczny silnik ID. CROZZ-a dysponuje mocą ponad 300 KM i zapewnia mu prędkość maksymalną 180 km/h. Zasięg auta na jednym ładowaniu akumulatora wynosi ok. 500 km. Czas ładowania do 80 procent pojemności przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 150 kW to zaledwie 30 minut.
Informacje prasowe o prezentowanych modelach znajdują się na stronie:
http://vwpressbank.pl/

O marce Volkswagen: „Przyszłość bliżej Ciebie”

Marka Volkswagen Samochody Osobowe jest obecna na ponad 150 rynkach na całym świecie, produkując samochody w ponad 50 fabrykach, w 14 krajach. W 2018 roku Volkswagen wyprodukował około 6,24 miliona samochodów, w tym najpopularniejsze modele jak Golf, Tiguan, Jetta czy Passat. Aktualnie Volkswagen zatrudnia 198.000 pracowników na całym świecie. Marka posiada także ponad 7.700 punktów dealerskich, w których pracuje
74.000 osób. Volkswagen konsekwentnie napędza rozwój motoryzacji. Pojazdy elektryczne, inteligentna mobilność oraz cyfrowa przemiana to główne punkty strategii marki na przyszłość.