Najlepsze modele SUV

Modele SUV idą jak ciepłe bułeczki. To wiadomo. A jak jest z usterkowością? Według danych niemieckiego TUV, w porównaniu ze „zwykłymi” osobówkami SUV-y nie mają się czego wstydzić.

Toyota RAV4. To jeden z najlepiej ocenianych za niską usterkowość modeli nie tylko w segmencie SUV, ale w ogóle w całym raporcie trwałości pojazdów TUV 2014. „Japończyk” punktuje przede wszystkim w starszych kategoriach wiekowych. Można by nawet zaryzykować stwierdzenie, że RAV4 z wiekiem jest jak wino – im starsza, tym lepsza.

W kategorii samochodów 10- i 11-letnich Toyota zajmuje według TUV wysokie, drugie miejsce zaraz za Porsche 911. Ocena usterkowości – bardzo niska. To samo w kategorii modeli 8- oraz 9-letnich. Tutaj „Ravka” jest w klasyfikacji na pozycji numer trzy. Na koniec samochody 6- oraz 7-letnie. Tym razem terenowa Toyota uzyskała miejsce siódme wśród wszystkich sklasyfikowanych pojazdów, uzyskawszy – tak jak poprzednio – rekomendacje niemieckiej organizacji rzeczoznawców TUV za bardzo niską usterkowość (w raporcie pojazdy oznaczone mocnym kolorem zielonym).

Teraz kolejny „japończyk”, którym jest Honda CR-V. W kategorii modeli 8- i 9-letnich terenowa Honda uzyskała wprawdzie wynik nieco gorszy od RAV4 (miejsce 15-te), jednak podobnie jak Toyocie wystawiono jej wysokie noty za bardzo niską usterkowość (drugie miejsce w segmencie SUV).

W kategorii wszystkich samochodów 6- i 7-letnich CR-V także wyróżnia się w statystykach kolorem zielonym (miejsce 18-te), który świadczy o trwałości wysoko ponad średnią rynkową. Dzięki temu Honda jest w omawianej kategorii wiekowej jednym z najlepszych modeli segmentu SUV, wyprzedzając m.in. Audi Q7 oraz Mercedesa Klasy M.

Ponadto, terenowa Honda plasuje się wysoko wśród modeli z kategorii wiekowej aut 2- i 3-letnich. „Japończyk” zajmuje w rankingu łącznym miejsce 12-te i plasuje się wśród samochodów, które według TUV mają bardzo niską usterkowość.

Tyle o dwóch modelach terenowych z Kraju Kwitnącej Wiśni. Teraz czas wspomnieć o dwóch samochodach SUV firm wywodzących się z Niemiec. Na początek Porsche Cayenne. Ten reprezentant luksusowych SUV-ow punktuje w trzech kategoriach wiekowych i za każdym razem jest oznaczony mocnym kolorem zielonym, który świadczy o tym, że specjaliści TUV zaliczają Cayenne do liderów niskiej usterkowości.

W zestawieniu samochodów 4- i 5-letnich Cayenne wylądowało nawet na trzecim miejscu podium wśród wszystkich sklasyfikowanych pojazdów używanych. Porsche jest też w grupie aut o bardzo niskiej usterkowości w kategorii wiekowej 2- i 3-latków (miejsce 23.), podobnie jak wśród 6- i 7-latków (miejsce 14-te).

W aktualnym raporcie TUV ma się też czym pochwalić Volkswagen Tiguan. Sklasyfikowano go w dwóch kategoriach wiekowych. Wśród samochodów 2- oraz 3-letnich Tiguan plasuje się w rankingu wszystkich osobówek na miejscu 16-tym, natomiast wśród 4- i 5-latków nawet na miejscu siódmym. W obu przypadkach terenowy Volkswagen pod względem trwałości podzespołów to jednocześnie ścisła czołówka segmentu SUV.

IBRM Samar