Modele SUV coraz popularniejsze

ak wynika ze statystyk podsumowujących aktualne trendy na rynku niemieckim, luty bieżącego roku był kolejnym miesiącem, w którym sprzedaż samochodów w segmencie SUV poszła w górę. I to wyraźnie.

Poza trzema wyjątkami wszystkie pozostałe segmenty rynkowe według klasyfikacji niemieckiego urzędu KBA zanotowały w miesiącu lutym wzrost rejestracji. I tak szczególnie dynamiczny wzrost osiągnął segment SUV (+28%), a także pojazdy terenowe (+15,5%) oraz klasa wyższa/luksusowe (+15,1%). Po drugiej stronie skali znajdziemy natomiast segment mini (-11,3%), a także vany (-8,4%) oraz pojazdy klasy średniej (-1,6%). Na samochody osobowe typu kompakt przypadła w lutym prawie 1/4 wszystkich rejestracji (24,4%).

Wśród marek niemieckich największą dynamiką wzrostu mogą pochwalić się takie koncerny jak Ford (+17,8%), Audi (+14,9%) oraz Opel (+13,8%). Volkswagen, który należy niezmiennie do liderów rynku niemieckiego z aktualnym udziałem przewyższającym 20%, wypracował wynik nieco gorszy od tego z lutego 2013 (-1,3%).

Wśród marek wywodzących się spoza Niemiec największy skok sprzedaży w ujęciu procentowym osiągnęły takie firmy jak Mitsubishi, Peugeot, Suzuki oraz Skoda. W przypadku producenta z Mlada Boleslav udział rynkowy podskoczył do 6%, co wystarczyło do zdobycia pierwszego miejsca w rankingu największych importerów.

Autor: Rafał Żaglewski

IBRM Samar