Mercedes-Benz zwiększył sprzedaż aut osobowych w Polsce

Mercedes-Benz sprzedał w 2012 r. na polskim rynku 5469 samochodów osobowych marki Mercedes-Benz i smart, czyli o 11,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to temu niemieckiemu producentowi samochodów drugą, po BMW, pozycję w segmencie aut luksusowych

Największy, aż 77-proc. wzrost sprzedaży odnotowała kompaktowa klasa B (938 sztuk). Nabywców znalazło też 786 sztuk modelu klasy A oraz 757 sztuk klasy C. Terenowa klasa GLK znalazła 585 nabywców, a jej większa siostra klasa ML – 553.

25-proc. wzrost odnotowały na polskim rynku supersportowe pojazdy poddane fabrycznemu tuningowi AMG. Sprzedano łącznie 68 takich samochodów, a zdecydowanym liderem okazał się być terenowy model – ML 63 AMG. Na drugiej pozycji uplasowała się kolejna terenówka – gelenda. W ubiegłym roku najdroższym sprzedanym modelem AMG był G 65 AMG kosztujący ponad 1,3 mln zł.

W tym roku Mercedes-Benz zakłada lekki wzrost sprzedaży samochodów osobowych na polskim rynku. Wśród najważniejszych nowości zapowiadanych na najbliższe miesiące są m.in. nowa klasa CLA, czyli czterodrzwiowe coupe w segmencie kompaktów, gruntownie zliftingowana klasa E oraz nowa wersja topowej klasy S.

Spółka Mercedes-Benz Polska, która jest wyłącznym importerem na polski rynek samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych produkowanych przez niemiecki koncern, odnotowała w 2012 roku obroty w wysokości prawie 2,5 mld zł, co oznacza wzrost o 0,6 proc. w porównaniu z 2011 r.

Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz