Megasalon Rolls-Royce’a w Warszawie

Są już w Niemczech, Włoszech, Belgii i Monaco. Teraz przyszedł czas na Polskę. Nowy autosalon luksusowej brytyjskiej marki zostanie uruchomiony w stolicy do końca listopada.

Rodzinne przedsiębiorstwo Fusów przy ul Ostrobramskiej w Warszawie przechodzi w ostatnich miesiącach prawdziwą rewolucję. Wyburzony został najstarszy, dwudziestoletni, obiekt, w którym do niedawna sprzedawano auta marek Mini i BMW. W kolejnym salonie, mającym zaledwie kilka lat, już niedługo znajdą swoje miejsce wyłącznie samochody używane. Nowe trafią natomiast do niedawno wybudowanego, nakładem „wielu milionów złotych” (właściciele nie ujawniają konkretnej kwoty) salonu. Pod jednym dachem oferowane będą tu auta marek Rolls-Royce i BMW. – Salon zostanie uruchomiony do końca listopada. To będzie największy tego typu obiekt w Unii Europejskiej. Jeśli chodzi o Rolls-Royce’a, dziewiąty w Unii Europejskiej po placówkach działających w Niemczech, Włoszech, Belgii i Monaco. W warszawskim obiekcie, jako jedynym w Unii powierzchnia wystawiennicza obu marek będzie oddzielona od siebie jedynie szkłem. To ważne, bowiem niektórzy nasi klienci kupujący do tej pory BMW coraz częściej interesują się także zakupem luksusowej, brytyjskiej marki. Nowy autosalon będzie bardzo ekskluzywny, co ułatwi nam dalsze zwiększenie sprzedaży – twierdzi w rozmowie z nami Piotr Fus, współwłaściciel firmy Auto Fus oraz Rolls-Royce Motor Cars Warszawa.

Czy sprzedaż samochodów marki Rolls-Royce w Polsce to opłacalny biznes? Same dane dotyczące liczby rejestracji nie robią wrażenia. W 2014 r. krajowe wydziały komunikacji zapisały w swoich bazach 8 aut marki, o pięć sztuk więcej niż w roku poprzednim.  Do końca września 2015 r. nad Wisłą zarejestrowano cztery Rolls-Royce’y, o jedną sztukę więcej niż rok wcześniej. Krajowe dane rejestracyjne nie odzwierciedlają jednak realnego poziomu sprzedaży. Część aut, na przykład ze względów podatkowych, jest rejestrowana przez biznesmenów za granicą. Zgodnie z polityką marki, Piotr Fus nie ujawnia konkretów dotyczących wielkości sprzedaży. Podkreśla jedynie, że Polska jest w europejskiej czołówce pod względem wielkości sprzedaży, a dobre wyniki marka zawdzięcza głównie modelom Ghost oraz Wraith. Pierwszy z nich już niemal tradycyjnie stanowi główny wybór europejskich klientów. Natomiast Wraith umożliwił pozyskanie marce zupełnie nowych, młodszych klientów. Mówiąc o opłacalności biznesu nie zapominajmy o wysokich marżach uzyskiwanych na sprzedaży modeli, których ceny sporo przekraczają milion złotych.

Nie mieliśmy natomiast problemu z uzyskaniem informacji dotyczących BMW. Dealer z ul. Ostrobramskiej sprzedał w tym roku ponad 700 nowych samochodów tej marki. Plany zakładają, że na koniec roku liczba ta wzrośnie do około 1000 sztuk. (nota bene w ubiegłym roku przedsiębiorca zaprzestał sprzedaży marki Mini). Oczywiście firma Auto Fus, inaczej niż w przypadku Rolls-Royce’a, nie jest wyłącznym dystrybutorem tych aut w Polsce. Łącznie do końca III kwartału producent z Monachium zarejestrował nad Wisłą 6 891 nowych BMW, o 16,92 proc. więcej niż przed rokiem. Marka jest obecnie liderem segmentu premium w Polsce.

Źródła
  • IBRM Samar

Autor Paweł Janas