Mazda zadowolona z wyników w Polsce

W sierpniu br., sieć marki Mazda sprzedała w Polsce 311 samochodów, w tym 170 modelu Mazda6. Dało to drugie miejsce Polski w rankingu Mazda Motor Europe pod względem sprzedaży tego modelu. Od stycznia do sierpnia sprzedano w kraju 1 403 samochody Mazdy – to wzrost o 50% w porównaniu do ub.roku.
Nowa Mazda6 wzbudza spore zainteresowanie w Polsce. Od grudnia 2012 r. nabywców znalazły 1 403 egzemplarze tego modelu. W lipcu i sierpniu Mazda Motor Poland odnotowała rekordowe wyniki – w lipcu najwyższą miesięczną sprzedaż tego modelu od czerwca 2008 r, czyli wejścia Mazdy na polski rynek, zaś w sierpniu drugie miejsce w rankingu rynków europejskich Mazdy. Pierwsze miejsce zajęły Niemcy (764 szt. Mazdy6), a Polska z wynikiem 170 aut wyprzedziła Wlk.Brytanię, Austrię i Danię.

Rośnie również pozycja Mazdy Polska w ogólnej klasyfikacji – w sierpniu spółka zajęła 9.miejsce w europejskiej sprzedaży wszystkich modeli marki w Europie, przed takimi rynkami jak Belgia, Dania, Szwecja i Włochy.

Liczba rejestracji nowych samochodów w Polsce wzrosła o 2,2%, natomiast sprzedaż Mazdy (I-VIII 2013) o 50%.

Mazda6 jest oferowana w dwóch wersjach nadwozia (Sedan i Sport Kombi), a 62% sprzedaży stanowi wersja Sedan. Wśród jednostek napędowych dominuje silnik benzynowy SKYACTIV-G o pojemności 2.0 l i mocy 165 KM (68%), ale coraz częściej wybierana jest też jednostka 2.5 l (16% sprzedaży) i silnik Diesla 2.2 l (15%).

– Cieszymy się, że klienci w Polsce docenili wysiłki marki i zdecydowali się na wybór naszych modeli. Mazda6 znacznie przerosła nasze plany sprzedażowe, a na nadchodzącą nową Mazdę3 zebraliśmy 92 zamówienia, podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland.

źródło: Mazda,
AUTOR: WNP.PL (AG)