Marka Volkswagen kończy 2016 rok pozytywnym wynikiem

Marka Volkswagen Samochody Osobowe zamknęła 2016 rok łącznym wzrostem sprzedaży o 2,8 procenta w porównaniu z rokiem poprzednim.

Na całym świecie do klientów trafiło 5,99 miliona pojazdów, czyli o 164.000 więcej niż w 2015 r. W samym grudniu liczba sprzedanych aut była większa o 16,4 procenta i wyniosła 567.900 sztuk. Rok 2016 był także bardzo udanym dla marki w Polsce – od stycznia do grudnia zarejestrowano 42.830 nowych osobowych aut VW. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. Sprzedaży stwierdził: „Marka Volkswagen zakończyła 2016 rok sukcesem. Na zakup naszych samochodów zdecydowało się prawie sześć milionów klientów, pozostając lojalnych w czasach niosących wielkie wyzwania. Pozytywne zakończenie roku 2016 dodaje nam odwagi na rok 2017 – rok, w którym pojawi się wiele premierowych produktów, we wszystkich regionach sprzedaży”.

Czynniki, które miały wpływ na wielkość sprzedaży w grudniu – na szczególne podkreślenie zasługuje dobry wynik w Europie, USA oraz (po wielu słabych miesiącach) w Ameryce Południowej.

– Na rynku w Niemczech sprzedaż w grudniu ponownie zmniejszyła się znacznie, bo o 14,3% w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniosła 38.800 samochodów. Było to w znacznej mierze spowodowane wydłużonym czasem leasingowania użytkowanych już aut. W całym roku sprzedaż w Niemczech zmniejszyła się o 7,2%.

– Niektóre rynki zachodnioeuropejskie odnotowały dobry wynik w porównaniu z rokiem 2015: Francja +35,8%, Holandia +29,1%, Włochy +29,5%. Przyczyną wzrostu był głównie duży popyt na modele Polo i Tiguan.

– W grudniu zarejestrowano w Polsce 4.940 nowych osobowych Volkswagenów, czyli o blisko 10 procent więcej niż w analogicznym miesiącu 2015 roku. W całym 2016 roku wzrost liczby rejestracji był wyższy o ponad 20 procent. W ubiegłym roku nowych, osobowych Volkswagenów zarejestrowano w sumie 42.830, czyli o 7.264 więcej niż przed rokiem.

– W USA sprzedano w grudniu 37.200 samochodów, co oznacza wzrost aż o 20,3% w porównaniu z grudniem 2015 roku. Był on spowodowany wprowadzeniem na rynek Golfa Alltracka oraz odnowionego Passata.

– Sprzedaż w Brazylii zamknęła się liczbą 21.400 samochodów i jest to o 2,9% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Pełne ponowne podjęcie produkcji oraz skuteczne środki sprzedaży to czynniki, które były tego przyczyną.

– Chiny, największy rynek zbytu Volkswagena, ponownie stał się motorem wzrostu, rok zamknął się sprzedażą na poziomie 303.100 samochodów (wzrost o 28,7%). Zarówno w samym grudniu, jak i w całym roku w Chinach bito kolejne rekordy sprzedaży.

– Podobnie jak w poprzednich miesiącach, również w grudniu w Meksyku sprzedaż rozwijała się pozytywnie. W ostatnim miesiącu ubiegłego roku nabywców znalazło o 9,3% więcej samochodów niż w tym samym miesiącu roku 2015.

Źródło:www.mototarget.pl