ŁSSE w piątce najlepszych stref ekonomicznych na świecie

Prestiżowy fDi Magazine – należący do Grupy Financial Times – opublikował ranking Digital Marketing Awards 2012. Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna zajęła w nim 1 miejsce w Europie oraz 4 miejsce na świecie w kategorii stref ekonomicznych!
Jurorzy z fDi Magazine oceniali, jak poszczególne miasta, kraje, regiony czy strefy ekonomiczne wykorzystują marketing, strategie czy innowacje internetowe, aby zachęcić i przyciągnąć przyszłych inwestorów. Dlatego sprawdzali między innymi strony internetowe, aktywność w social media, a także innowacje i strategie w obszarze marketingu internetowego. W kategorii stref ekonomicznych ŁSSE zdobyła 4 miejsce na świecie i 1 miejsce w Europie. Przez Łódzką SSE znalazły się tylko: Ras Al Khaimah Free Trade Zone (Zjednoczone Emiraty Arabskie), Daegu Gyeongbuk Free Economic Zone (Korea Południowa), Ohio Aerospace Hub (Stany Zjednoczone). Na piątym miejscu uplasowała się strefa z Litwy – Klaipeda Free Economic Zone.

Co docenili jurorzy w aplikacji ŁSSE?

  • przebudowanie strony głównej (www.sse.lodz.pl), co przyniosło w tym roku 30 proc. wzrost jej odwiedzin
  • uruchomienie mapy interaktywnej terenów inwestycyjnych ŁSSE (http://mapa.sse.lodz.pl)
  • uruchomienie serwisu pośrednictwa nieruchomości poza ŁSSE (www.posrednictwo.sse.lodz.pl)
  • uruchomienie strony internetowej związanej z kampanią unijną „Łódzkie – Strefa Biznesu Szyta na Miarę” z wykorzystaniem QR kodu (www.lodzkie-businesszone.eu)
  • komunikację w social media: fan page na facebooku (ponad 2500 fanów), konto na youtube (wzrost oglądalności filmów i spotów o ponad 120 proc.), twitterze oraz linkedIn
  • liczbę artykułów o ŁSSE w mediach (ponad 1700 po trzech kwartałach – blisko 50 proc. więcej niż rok wcześniej)
  • wartość ekwiwalentu reklamowego ŁSSE na poziomie 2,7 mln zł po trzech kwartałach – to już czterokrotnie więcej niż roczne nakłady na PR, marketing i reklamę
  • wydawanie newslettera w wersji do pobrania i online, który trafia do kilkuset odbiorców
  • wykorzystanie technologii 3D w dotykowym infokiosku, który służy promocji oferty ŁSSE (część projektu „Łódzkie – Strefa Biznesu Szyta na Miarę”
  • wykorzystanie materiałów video w promocji (także z projektu „Łódzkie – Strefa Biznesu Szyta na Miarę”

•    Spot promujący kampanię unijną:

Polska wersja:

http://youtu.be/oWhNPxPxI-E

Angielska wersja:

http://www.youtube.com/watch?v=lwm8qQCZom8&feature=share&list=ULlwm8qQCZom8

Niemiecka wersja:

http://www.youtube.com/watch?v=eIm3K4jq4cA&feature=share&list=ULeIm3K4jq4cA

•    Film promujący kampanię unijną:

Polska wersja

http://youtu.be/9quQ0_oLs-8

Angielska wersja:

http://youtu.be/VnpiAiAkfU4

Niemiecka wersja:

http://youtu.be/4fQWo14I5-A