Kto wyjdzie na czoło segmentu premium?

Należące do Grupy Volkswagena Audi, drugi największy producent na świecie luksusowych samochodów po BMW, planuje wydać do 2018 roku 22 mld euro, m.in. na rozwój projektów modeli elektrycznych, aby wyjść na 1. miejsce w segmencie premium .
Ok. 15,4 mld euro , czyli 70% całości, zostanie zainwestowanych w celu opracowania nowych modeli i technologii. Audi obrało sobie za cel roczną sprzedaż 2 mln aut. W roku 2013 wiadomo już, że firma dostarczy 1,5 mln samochodów.

Budżet inwestycyjny Audi ciągle rośnie – teraz ma to być 4,4 mld euro rocznie, podczas gdy poprzedni plan zakładał roczne wydatki na inwestycje rzędu 4,3 mld euro na nowe modele i rozszerzenie zdolności produkcyjnych. Audi zamierza wyprzedzić BMW, jako największego na świecie producenta samochodów luksusowych, do końca tej dekady .

Ekspansja Audi jest częścią programu inwestycyjnego Volkswagen Group wartości 84,2 mld euro, który zakłada wyprzedzenie Toyoty i General Motors w globalnej sprzedaży.

Wiadomo, że w segmencie premium rywale Audi nie poddają się bez walki. BMW stara się odeprzeć atak Audi i Mercedesa, prowadząc własną ekspansję. Bawarska firma w latach 2013-2014 wprowadzi na rynek w sumie 25 nowych modeli, w tym 10 absolutnych premier, które nie miały poprzednika.

Należący do koncernu Daimlera Mercedes, który zajmuje trzecie miejsce w segmencie aut luksusowych, planuje 13 nowych modeli do końca dekady, podczas gdy Audi poszerzy gamę samochodów SUV. Daimler zapowiedział też, że zainwestuje 200 mln euro w ośrodek badawczo-testowy w niemieckim Geisingen – Immendingen .

Audi planuje zwiększyć swój asortyment z 49 do 60 modeli do 2020 r. w przyszłym roku ma pojawić się na rynku trzecia generacja TT coupe, dołączając warianty elektryczne i zasilane gazem ziemnym. Na 2016 rok firma zapowiada nowego SUV’a Q1. Aby zaspokoić przewidywany popyt na swoje pojazdy, Audi uruchomi produkcję w Chinach, Brazylii i Meksyku oraz zmodernizuje zakłady w Niemczech.

źródło: Automotive News
AUTOR: WNP.PL (AG)