Kiedy będzie można kupić zmodernizowaną Hondę HR-V?

Honda publikuje pierwsze informacje dotyczące poliftingowej wersji modelu HR-V. Jak do tej pory, jest to najbardziej zaawansowana technicznie odmiana małego SUV-a Hondy. Odświeżona wersja modelu wyróżnia się nowymi akcentami w stylizacji nadwozia, zmodernizowanym wnętrzem i szeregiem nowoczesnych rozwiązań. Nową Hondę HR-V będzie można zamawiać już w październiku br.

  • Zmiany w stylizacji nadwozia małego SUV-a Hondy, dodające mu elegancji
  • Lepsza jakość wnętrza i większy komfort podróży dzięki nowemu kształtowi siedzeń i lepszym tkaninom tapicerki
  • Dynamiczny i oszczędny silnik benzynowy 1.5 i-VTEC dostępny od początku sprzedaży
  • Start sprzedaży planowany na październik 2018 roku
  • 1,5-litrowy silnik VTEC TURBO i diesel o pojemności 1,6 litra i-DTEC dołączą do oferty w 2019 roku

Dodające elegancji zmiany w stylizacji nadwozia objęły przód pojazdu, który otrzymał nowy, błyszczący, chromowany na ciemno panel. Zastąpił on wcześniejszą kombinację czerni i chromu nad wlotem powietrza. Przedni zderzak ma teraz głębiej umieszczone wloty powietrza, w których znajdują się okrągłe światła przeciwmgielne, a reflektory otrzymały w standardzie soczewki z przeprojektowanymi diodowymi światłami do jazdy dziennej. Chromowany na ciemno element ozdobny drzwi bagażnika nawiązuje do nowych wykończeń z przodu, a tylne światła mają teraz ciemniejsze oprawy.

Bogatsze wersje wyposażenia otrzymały nowe, 17-calowe obręcze kół, wykonane z lekkiego stopu, a układ wydechowy zakończono chromowaną nasadką. Przednie reflektory i tylne lampy zespolone wykonano w całości w technice LED.

W modelu HR-V na rok 2019, Honda zaoferuje wybór ośmiu kolorów nadwozia, w tym nowy lakier Midnight Blue Beam Metallic. Pozostałe kolory to: Milano Red, perłowe lakiery Platinum White i Crystal Black oraz lakiery metalizowane Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue i Ruse Black.

HR-V pozostaje modelem bardzo funkcjonalnym, wyposażonym między innymi w opracowany przez Hondę system składania tylnej kanapy – Magic Seat®. W przeprojektowanych przednich fotelach kierowcy i pasażera wprowadzono zmiany w poduszce siedzenia i w oparciu, zapewniając lepsze podparcie, zwłaszcza w obszarze ramion. Standardową tapicerkę wykonano z tkaniny wyższej jakości, podczas gdy modele z najbogatszym wyposażeniem otrzymały połączenie tkaniny i skóry ozdobionych podwójnymi szwami dodającymi wnętrzu atrakcyjnego wyglądu.

Od premiery, Honda HR-V z roku modelowego 2019 będzie dostępna z oszczędnym, 1,5-litrowym wolnossącym silnikiem benzynowym i-VTEC, oferującym wysoką moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4600 obr/min. Auto wyposażone w sześciobiegową przekładnię manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy, a wersja z przekładnią bezstopniową CVT – w 11,2 sekundy. Silnik benzynowy zapewnia połączenie wysokiej mocy i oszczędności, ze średnim zużyciem paliwa już od 5,3 l/100km* i średnią emisją CO2 wynoszącą 121* g/km dla modelu z przekładnią CVT.

Silnik i-VTEC został udoskonalony dzięki procesowi „zaawansowanego honowania plateau”, które obniża współczynnik tarcia między tłokami a gładziami cylindrów. Prowadnice łańcucha rozrządu również otrzymały nową powłokę redukującą tarcie, co zwiększa trwałość i sprawność silnika.

Konstruktorzy wyciszyli wnętrze Hondy HR-V i udoskonalili komfort jazdy tym modelem poprzez dodanie nowych warstw materiału izolacyjnego, m. in. w przegrodzie czołowej i nadkolach, a także w strukturze bagażnika oraz w panelach drzwi przednich i tylnych. W zależności od poziomu wyposażenia modelu HR-V z roku modelowego 2019, samochód po raz pierwszy dostępny będzie z funkcją aktywnej redukcji hałasu (ANC). Za pomocą dwóch mikrofonów umieszczonych w kabinie, monitoruje ona dźwięki o niskiej częstotliwości, a następnie precyzyjnie je eliminuje sygnałami audio „w przeciwfazie”, emitowanymi przez głośniki.

Produkcja HR-V 1.5L i-VTEC, rok modelowy 2019, została już rozpoczęta, a dostawy samochodów przewidziane są na październik tego roku. Wiosną 2019 roku, do oferty dołączy oszczędny silnik wysokoprężny 1,6 l i-DTEC, a także 1,5-litrowy silnik VTEC TURBO, przeznaczony dla zwolenników bardziej sportowych wrażeń za kierownicą.

* Wartości te są danymi cyklu NEDC, określonymi zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/1153.

Źródło: www.mototarget.pl