IONITY – ogólnoeuropejska sieć ładowania wysokiej mocy, umożliwi wykorzystywanie mobilności elektrycznej w długich podróżach

– Powstało joint venture mające na celu budowę sieci stacji ładowania wysokiej mocy (HPC) dla mobilności elektrycznej
– Do roku 2020 IONITY zbuduje i uruchomi ok. 400 stacji ładowania przy wszystkich najważniejszych szlakach drogowych w całej Europie
– Budowa 20 stacji w kilku państwach Europy rozpocznie się już w roku 2017
– Moc do 350 kW, pozwoli na znaczne skrócenie czasu ładowania w porównaniu z funkcjonującymi obecnie systemami
– Combined Charging System (CCS) daje możliwość uzyskania kompatybilności dla wszystkich obecnie jeżdżących i przyszłych samochodów elektrycznych różnych marek
Audi i Porsche w ramach Volkswagen Group oraz BMW Group, Daimler AG i Ford Motor Company, ogłosiły dziś powstanie joint venture IONITY, którego zadaniem będzie zaprojektowanie, zbudowanie i uruchomienie na terenie całej Europy sieci stacji ładowania wysokiej mocy (HPC) dla pojazdów elektrycznych. Otwierając do roku 2020 około 400 stacji HPC, IONITY uczyni podróżowanie na długich dystansach łatwiejszym i stawia niezwykle ważny krok w rozwoju mobilności elektrycznej. Na czele joint venture, którego główna siedziba jest w Monachium, w randze prezesa stanął Michael Hajesch, a dyrektorem operacyjnym został Marcus Groll. Rozpoczyna się też budowa zespołu, który na początku roku 2018 ma mieć 50 osób.
„Pierwsza ogólnoeuropejska sieć HPC odgrywa kluczową rolę w tworzeniu rynku dla pojazdów elektrycznych. Celem IONITY jest zapewnienie klientom możliwości szybkiego ładowania akumulatorów i cyfrowych płatności, by ich dalekodystansowe podróże odbywać się mogły łatwiej i bez stresu” – podkreślił Michael Hajesch.

Uruchomienie 20 stacji jeszcze w roku 2017

Dzięki nawiązaniu partnerstwa z sieciami stacji paliwowych „Tank & Rast”, „Circle K” i „OMV”, jeszcze w tym roku uruchomionych zostanie 20 stacji ładowania przy głównych drogach Niemiec, Norwegii i Austrii. Zlokalizowane one będą w odstępach ok. 120 km. W roku 2018, sieć rozrośnie się do ponad 100 stacji ładowania. Każda z nich będzie wielostanowiskowa i umożliwiająca jednoczesne ładowanie samochodów różnych marek. W rezultacie klienci będą mieli dostęp do tysięcy punktów ładowania HPC, niezależnie od marki i wydajności systemu.

Dzięki mocy ładowania do 350 kW na jedno stanowisko, czas operacji, w porównaniu z obecnie funkcjonującymi systemami, znacznie się skróci. Stacje funkcjonować będą w oparciu o europejski standard ładowania Combined Charging System. Oczekuje się, że otwartość systemu i ogólnoeuropejska dystrybucja przyczynią się do znacznego zwiększenia poziomu akceptacji pojazdów elektrycznych.

Połączenie w jednolity system

Wybór najlepszych lokalizacji uwzględnia potencjalną integrację z istniejącymi już systemami ładowania, a IONITY prowadzi w tej sprawie rozmowy z operatorami, również z tymi, w których udziały mają strony nowego joint venture oraz z instytucjami politycznymi. Inwestycja podkreśla zaangażowanie producentów w rozwój mobilności elektrycznej i opiera się na międzynarodowej współpracy w branży.

Założyciele joint venture: BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company i Volkswagen Group, objęli równe pakiety udziałów w projekcie. Jednocześnie uczestnicy podkreślają, że przedsięwzięcie otwarte jest na innych producentów chcących brać udział w rozbudowie sieci stacji ładowania.

Więcej informacji na temat projektu: www.ionity.eu

Źródło: Volkswagen Group