Hybrydy: co oferuje polski rynek?

11 sierpnia 2016

Samochody z napędem hybrydowym zdobywają w naszym kraju coraz większe grono zwolenników. O ile w 2004 r. sprzedano w naszym kraju tylko 48 takich aut, o tyle 11 lat później było ich aż 5 339. Sprawdźmy, jakie hybrydy można zakupić w naszych salonach.

Toyota Yaris Hybrid Active
Najtańszym samochodem hybrydowym w Polsce jest Toyota Yaris Hybrid Active, kosztująca 63 900 zł. W tej cenie otrzymujemy 5- drzwiowe auto, przyzwoite wyposażenie i spalanie w mieście określane przez producenta na poziomie 3,1 litra/100 km.

Wersja Hybrid została wyposażona w układ napędowy wykorzystujący dwa silniki – 1,5-litrowy benzynowy oraz elektryczny. Akumulator ładowany jest energią odzyskiwaną podczas hamowania i nie wymaga doładowywania z sieci energetycznej. Co więcej – umożliwia przejechanie dystansu 2 kilometrów wyłącznie na silniku elektrycznym. Napęd przekazywany jest za pomocą przekładni automatycznej E-CVT, a łączna moc układu to 100 KM.

Lexus CT 200h
Niemal dwa razy tyle co za hybrydowego Yarisa zapłacimy za Lexusa CT 200h – 112 900 zł. Model został wyposażony w układ, który generuje 136 KM i pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie niewiele powyżej 10 sekund. Maksymalna prędkość samochodu wynosi 180 km/h, a kierowca może wybrać pomiędzy kilkoma trybami jazdy – od całkowicie elektrycznego, poprzez tryb „ECO”, na „Normal” i „Sport” kończąc.

Średnie spalanie wynosi 3,6 litra na 100 km jazdy w mieście. CT 200h został wyposażony w szereg ekologicznych rozwiązań – oświetlenie zewnętrzne wykorzystujące lampy diodowe, wzmacniacz zestawu audio pobierający niewielką ilość prądu i stosowanie w szerokim zakresie materiałów pochodzenia organicznego.

Ford Mondeo Hybrid
Hybrydowa odmiana Forda Mondeo występuje tylko w topowej odmianie Titanium i została wyceniona na 130 850 zł. Samochód z tym napędem występuje tylko w 4-drzwiowej wersji nadwozia. Układ składający się z 2-litrowego silnika benzynowego i silnika elektrycznego generuje 187 KM. Napęd przekazywany jest przez przekładnię eCVT na koła przednie i pozwala na osiągnięcie 100 km/h w czasie 9,2 sekundy. Producent obiecuje spalanie w mieście na poziomie 2,8 litra na 100 km.

Na pokładzie znalazł się między innymi komplet poduszek powietrznych – łącznie z poduszką kolanową dla kierowcy, radioodtwarzacz z Bluetooth, reflektory halogenowe i dwustrefowa klimatyzacja.

BMW i3
BMW i3, za którego zapłacimy 174 400 zł, to swego rodzaju motoryzacyjny eksperyment. Auto zostało zaprezentowane w 2013 roku i charakteryzuje się niewielką masą, głównie z uwagi na szerokie użycie aluminium i kompozytów z włókien węglowych.

Model występuje na rynku w dwóch wersjach napędu. Pierwsza to 100-procentowy „elektryk”, druga, kosztująca 174 400 zł jest wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 650 centymetrów sześciennych i mocy 38 KM, który po wyczerpaniu baterii ma awaryjnie zapewnić dotarcie do celu – pod warunkiem, że ten będzie nie dalej niż 100 km, gdyż zbiornik paliwa ma pojemność zaledwie 6 litrów.

Infiniti Q50S
Z Infiniti Q50 związane są dwie ciekawostki. Przy jego tworzeniu brał udział kierowca Formuły 1 – Sebastian Vettel, jest to też pierwszy seryjny model, który został wyposażony w system adaptacyjnego kierowania pojazdem.

Pod maską japońskiej limuzyny znalazł się 3,5- litrowy silnik benzynowy V6, który współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 68 KM. Całość ma moc netto na poziomie 364 KM, a producent zapowiada spalanie na poziomie 6,2 litra na 100 km.

Kosztujące 224 490 zł auto posiada bogatą listę wyposażenia, na której znajdziemy szereg elementów podnoszących bezpieczeństwo i komfort.

Mercedes C300 h
Hybrydowy model C300 h został wyposażony w czterocylindrowy silnik benzynowy i silnik elektryczny, które wspólnie generują 231 KM. To o 27 KM więcej od wersji wyposażonej w silnik Diesla. Zastosowanie rozwiązania hybrydowego zwiększyło moment obrotowy. Podczas gdy silnik spalinowy generuje 250 Nm, elektryka dokłada kolejne 250 Nm.

Producent podaje, że pierwsza setka osiągana jest w czasie 6,4 sekundy. Katalogowe spalanie wynosi natomiast 3,9 litra na 100 km. Cena to 227 100 zł.
Volvo V60 Plug-in Hybrid – 265 800 zł

Najdroższą hybrydą w naszym zestawieniu jest Volvo V60 Plug-in Hybrid, na zakup którego należy zarezerwować 265 800 zł. Samochód wyposażono w pięciocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 220 KM. Przy tylnej osi znalazł się natomiast silnik elektryczny, który wspomaga układ mocą 68 KM.

Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów – dzięki nim Volvo V60 oferuje 50 km zasięgu w trybie elektrycznym, przyspieszenie do „setki” w czasie 6 sekund i zasięg 900 km w trybie hybrydowym. Producent zapewnia, że zużycie oleju napędowego na każde 100 km wynosi 1,8 litra. Akumulatory mogą być ładowane z gniazdka 230 V.

Źródło: wp.pl