Hybrydowe autobusy Volvo już w Krakowie

Volvo Polska dostarczyło dwanaście miejskich autobusów hybrydowych do Krakowa. To pierwsze przegubowe hybrydy i pierwsze autobusy Volvo w tym mieście. Od dziś te nowoczesne i ekologiczne pojazdy kursują na liniach regularnych.

Kraków to drugie w Polsce miasto, które eksploatować będzie przegubowe autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid.  Przyjechały one do Krakowa bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku.

Pasażerowie będą mogli korzystać  z szeregu udogodnień zamontowanych na pokładzie nowych autobusów, m.in. portów USB do ładowania smartfonów czy nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej. Pojazdy są ponadto wyposażone w monitoring, automaty biletowe i klimatyzację – sterowaną oddzielnie dla przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy.

Autobusy Volvo 7900 Hybrid mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, zwłaszcza podczas ruszania z przystanków czy świateł. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się automatycznie na zasilanie niewielkim silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Pojazdy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche.

–  Zakup autobusów hybrydowych jest elementem wielkich zakupów nowego taboru dla mieszkańców Krakowa. Tylko w przeciągu trzech ostatnich lat – od 2016 do 2018 roku – do Krakowa zostało dostarczonych prawie 350 autobusów o wartości niemal pół miliarda zł, powiedział Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa.

– Kraków to kolejne polskie miasto, które stawia na elektromobilność, dzięki czemu  mieszkańcy mogą jeździć nowoczesnymi i ekologicznymi autobusami. Dostarczone przez Volvo Polska autobusy hybrydowe bardzo dobrze sprawdzą się w ruchu miejskim – dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas postoju i przy niedużych prędkościach zużywają mniej paliwa, emitują mniej zanieczyszczeń, są ciche, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazne dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla, powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

– Od początku roku obserwujemy bardzo duże zainteresowanie polskich miast zelektryfikowanymi autobusami. Bardzo nas to cieszy, gdyż Volvo już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji pojazdów o napędzie wyłącznie spalinowym – jako jedyny producent autobusów miejskich, stawiając na autobusy hybrydowe, elektryczno-hybrydowe (plug-in) oraz całkowicie elektryczne. Z dzisiejszej perspektywy widać, że w podobnym kierunku zmierzają operatorzy komunikacji miejskiej w polskich miastach, dodała Małgorzata Durda.

Oprócz Krakowa, miejskie autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą już w Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Białymstoku i Warszawie. Jesienią tego roku planowane  są dostawy do Krosna i Inowrocławia. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.

Wrocław, Kraków, 8 października 2018 r.

Więcej informacji:

Volvo Polska

Volvo Polska to część Grupy Volvo – jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz systemów napędowych do łodzi motorowych i urządzeń przemysłowych. W Polsce Volvo obecne jest od lat 70-tych. Na początku lat 90-tych Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności. Obecnie firma Volvo Polska obejmuje: fabrykę autobusów, a także organizacje sprzedaży autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych oraz globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finansowy i HR.

Polska fabryka Volvo

Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.

W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz najnowszy model – w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric. W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.

Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie  internetowej: http://www.volvobuses.com oraz na www.volvobuses.pl