Grupa PSA, twórca segmentu kombivanów, wprowadza nową generację samochodów pod markami Peugeot, Citroën i Opel/Vauxhall

Grupa PSA kontynuuje ofensywę produktową zgodnie z przyjętą Core Model Strategy w ramach planu Push to Pass.

Jeden wspólny program rozwojowy dla trzech różnie pozycjonowanych modeli zgodnie ze strategią marek Peugeot, Citroën, Opel/Vauxhall.

Nowa platforma opracowana na bazie EMP2 i montowana w dwóch zakładach produkcyjnych w Vigo w Hiszpanii i Mangualde w Portugalii.

Grupa PSA jest prekursorem i liderem o ugruntowanej pozycji w Europie w segmencie kombivanów. Dzięki nowej ofercie chce wzmocnić swoją pozycję lidera. Oferta ta nabiera nowego wymiaru, ponieważ obejmuje trzy modele nowej generacji, które przynależą do marek o różnej tożsamości.

Oferta została opracowana w ramach wspólnego programu rozwojowego. Celem było zwiększenie efektywności inwestycji i zasobów potrzebnych na rozwój nowego modelu, który spełni oczekiwania i potrzeby użytkowe klientów.
Na potrzeby trzech modeli opracowano nową platformę podłogową. W segmencie kombivanów będzie ona wyznacznikiem nowych standardów pod względem wydajności, zwrotności, komfortu i bezpieczeństwa.

Nowe modele opracowane na bazie platformy EMP2 są napędzane najnowszymi zespołami napędowymi i wyposażone w najnowszej generacji systemy wspomagające prowadzenie. Nowe modele Grupy to najlepsza oferta na rynku kombivanów pod względem zalet użytkowych, przestronności, możliwości zmiany aranżacji wnętrza, a także pojemności bagażnika. Nowe modele będą oferowane w dwóch długościach nadwozia oraz w wersji 5- i 7-miejscowej, co pozwoli spełnić wszelkie potrzeby użytkowników kombivanów.

Stylistyka nadwozia nowych kombivanów zwraca uwagę doskonałymi proporcjami i dynamiką. Krótka, wysoko umieszczona maska tworzy wrażenie kompaktowej i nowoczesnej bryły, a także solidności konstrukcji i bezpieczeństwa. Jednocześnie każdy model zachowuje odmienną, typową dla swojej marki stylistykę.
Modele odróżniają się również stylem wnętrza kabiny wpisującym się w kanony stylistyczne każdej z marek.

Każda z marek zaprezentuje w najbliższych dniach swoje nowe modele.

Niezależnie od marki modele będą produkowane w zakładach w Vigo w Hiszpanii i w Mangualde w Portugalii. Aby sprostać ambitnym celom sprzedaży w najbliższych miesiącach, w Vigo zostanie wprowadzona praca czterozmianowa, a w Mangualde trzyzmianowa. W obu zakładach, które reprezentują najwyższy poziom wydajności i jakości Grupy PSA, zostały przeprowadzone szeroko zakrojone prace umożliwiające rozpoczęcie produkcji nowych modeli.

Automatyczne składowanie na liniach pras, geometryczna kontrola jakości z wykorzystaniem kamer, roboty współpracujące (koboty) czy system Full Kitting i dystrybucja za pomocą samojezdnych wózków transportowych (AGV)… To tylko niektóre z innowacyjnych rozwiązań przemysłowych, dzięki którym możemy mówić o „zakładzie produkcyjnym 4.0”!
W ciągu kilku miesięcy pojawią się również wersje dostawcze nowych modeli.

Z tej okazji Olivier Bourges, dyrektor ds. programów rozwojowych i strategii, powiedział: „Wraz z nową konkurencyjną ofertą proponujemy naszym klientom indywidualnym nową generację kombivanów. Wyróżniają się one stylem i zaletami użytkowymi. To bardzo konkretny przykład realizacji planu Push to Pass. Przedstawiamy dziś bardzo zróżnicowane modele, doskonale wpisujące się w DNA każdej z marek i zbudowane na wspólnej platformie”.

Grupa PSA

Grupa PSA zapewnia użytkownikom wyjątkowe doznania za kierownicą i dostarcza innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności, spełniających oczekiwania klientów na całym świecie. Grupa posiada pięć marek Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall oraz zróżnicowaną ofertę usług związanych z mobilnością i inteligentnym zarządzaniem, dostępnych pod marką Free2Move. Ambicją Grupy PSA jest zdobycie pozycji wiodącego producenta samochodów i preferowanego przez klientów dostawcy usług związanych z mobilnością. Jest jednym z pionierów, jeśli chodzi o samochody autonomiczne i zapewniające dostęp do Internetu oraz usług online. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Banque PSA Finance) oraz produkcję wyposażenia samochodowego (Faurecia).