Fuso Canter E-Cell – ciężarówka przyszłości

Fuso Canter E-Cell to bezemisyjna i cicha niczym szept ciężarówka. Nie do wiary? Pierwszy pojazd wyjechał już na drogę w postaci modelu testowego.

Pionierem „zielonych” układów napędowych w sektorze pojazdów użytkowych jest Fuso, japońska spółka należąca do Daimlera. Ona to odpowiada także za opracowanie nowego, bezemisyjnego Cantera E-Cell. Ta pierwsza w pełni elektryczna, lekka ciężarówka, produkowana w niewielkiej serii, porusza się bezemisyjnie i niemal bezgłośnie. Canter E-Cell na rynek europejski jest wytwarzany w fabryce Tramagal w Portgalii. Osiem takich pojazdów zostało właśnie przekazanych do testów konsumenckich.

„Bezemisyjny” Canter E-Cell stanowi odpowiedź na coraz powszechniejsze ograniczenia w ruchu drogowym w największych aglomeracjach, np. opłaty drogowe naliczane na podstawie emisji CO2 lub zakazy poruszania się o ustalonych porach. W szczególności jest on przeznaczony do krótkodystansowych zastosowań w obszarach wrażliwych ekologicznie, takich jak centra miast, strefy ekologiczne lub pasaże.

Testy konsumenckie Fuso Cantera E-Cell w warunkach normalnej eksploatacji mają trwać przez rok. Model bazuje na Canterze o rozstawie osi 3400 mm z pojedynczą kabiną w szerokiej, komfortowej specyfikacji. Egzemplarze są wyposażone w platformę o długości 4,3 m lub nadwozie skrzyniowe o długości 4,4 m.

Możliwości elektrycznych ciężarówek zostaną sprawdzone przez klientów o zróżnicowanym profilu działalności. W Lizbonie i Abrantes Canter E-Cell będzie wykorzystywany do celów ogrodniczych i usuwania odpadów, a w Porto – jako środek transportu pomiędzy zakładami komunalnymi. Firma Transporta wykorzysta go jako pojazd do krótkodystansowego transportu dystrybucyjnego, zaś dostawca energii REN – do celów transportowych w obrębie miasta Sines. Kolejny egzemplarz wspomoże portugalską pocztę CTT w transporcie przesyłek pomiędzy centrami dystrybucji w Lizbonie.

Onet.pl