Ford i Schneider Electric stworzą sieć ładowania e-samochodów

Ford Motor Company i Schneider Electric chcą wspólnie opracować nowe rozwiązania w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych dla użytkowników indywidualnych oraz korporacyjnych w całej Europie.
Współpraca Forda ze Schneider Electric, ma zapewnić użytkownikom pojazdów elektrycznych (BEV) oraz hybrydowych (PHEV) szybkie, niezawodne, bezpieczne i wygodne możliwości zasilania.

– Razem przekażemy kierowcom i operatorom flotowym elastyczną i skuteczną metodę ładowania pojazdów, tworząc w pełni zoptymalizowane rozwiązanie, które nie wpływa negatywnie na środowisko naturalne 0 mówi Andreas Ostendorf, wiceprezes oraz dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, środowiska i bezpieczeństwa pracy w Ford of Europe.

Opracowane przez Schneider Electric stacje szybkiego ładowania EVLINK stanowić będą propozycję dla klientów wszystkich rynków europejskich, na których sprzedawane są pojazdy elektryczne oraz hybrydowe Forda.

Firmy Ford i Schneider Electric pracują nad dostosowaniem stacji do potrzeb pojazdów elektrycznych produkowanych przez Forda. W regionach z kompatybilnymi specyfikacjami energetycznymi, posiadacze modelu Focus Electric będą mogli naładować baterie w niewiele ponad trzy godziny.
Pełne naładowanie baterii Focus Electric zapewni możliwość przejechania 162 km, przy wydajności energetycznej wynoszącej 15,9kWh/100 km, zgodnie z danymi potwierdzonymi niedawno przez Forda.

– Dzięki tej współpracy, będziemy mogli zagwarantować proste, skuteczne i przyjazne środowisku rozwiązania w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych dla wszystkich klientów Forda – mówi Julio Rodriguez, wiceprezes Wykonawczy i dyrektor ds. działań międzynarodowych w Schneider Electric.

Ford i Schneider Electric dadzą także właścicielom modelu Focus Electric możliwość zakupu energii odnawialnej od swoich partnerów korzystających z nowych „zielonych” instalacji. Dzięki temu, klienci Forda będą mogli jeździć bez jakichkolwiek emisji CO2, maksymalizując związane z ochroną środowiska korzyści stosowania samochodów elektrycznych.

Na przykład, w Niemczech dostawcą energii odnawialnej będzie posiadająca siedzibę w Kolonii firma RheinEnergie, która zainstalowała system paneli słonecznych o mocy 1,2 MW na dachu zakładów Forda w tym samym mieście. Energia z tej instalacji zostanie wykorzystana do ładowania modeli Focus Electric, które będą przeznaczone do sprzedaży w następnym roku.

Ford ogłosi dalszą współpracę z dostawcami energii w innych krajach w terminie bliższym wprowadzenia Focus Electric w Europie.
AUTOR:  WNP.PL (DARIUSZ CIEPIELA)