Firmy z sektora MSP chętniej korzystają z wynajmu aut

Jak wskazują wyniki badania Instytutu Keralla Research, na zlecenie firmy Carefleet, już niemal 79% mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zna usługi wynajmu długoterminowego. Dla porównania, 6 lat temu ich znajomość potwierdzało 56% badanych. Rośnie również liczba firm użytkujących auta w tej formie.

Branża CFM ma powody do zadowolenia – dzięki skierowaniu komunikacji do MSP i prowadzeniu działań mających na celu edukowanie tego rynku, w ciągu kilku lat udało się uzyskać wyraźny wzrost świadomości istnienia tej formy użytkowania pojazdów w segmencie, który przez dłuższy czas nie był adresatem komunikacji o outsourcingu flot pojazdów. Usługa wynajmu długoterminowego została zaimportowana do Polski wraz z pojawieniem się międzynarodowych koncernów. – Dziś z usług firm CFM korzystają duże przedsiębiorstwa, ale coraz częściej i te mniejsze, mówi Frédéric Lustig, prezes Carefleet.

Jak wynika z badania, aktualnie prawie 79% firm deklaruje znajomość usług wynajmu długoterminowego aut. Tymczasem jeszcze w 2009 r. było to nieco ponad 56% mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. W porównaniu z wynikami analogicznego badania przeprowadzonego w zeszłym roku, znajomości usług wynajmu długoterminowego w sektorze MSP wzrosła o 1,6%.

Odsetek przedsiębiorców z sektora MSP, którzy nie wiedzą czym jest wynajem długoterminowy, jest już bardzo niski i wynosi 19,7%.

Najwięcej przedsiębiorców MSP deklarujących znajomość wynajmu długoterminowego aut reprezentuje branżę budowlaną (89,3%), a najniższa (ale i tak powyżej 70%) występuje wśród usługodawców (71,3%) oraz firm przemysłowych (71,9%).

Jak pokazują badania, w ciągu ostatniego roku wzrósł odsetek firm MSP użytkujących auta w ramach wynajmu długoterminowego. Obecnie 25% badanych przedsiębiorców MSP deklaruje, że korzysta z tej usługi, co oznacza wzrost o 14% w porównaniu z rokiem poprzednim.

źródło: Keralla Research/ Carefleet/ PZWLP

AUTOR:  WNP.PL (AG)