Fiat wyróżnia Nagrodą im. Giovanni Agnellli

W warszawskiej siedzibie Fiat Polska odbyła się ceremonia wręczenia Nagród im. Giovanni Agnelli, które są częścią inicjatywy w ramach współpracy pomiędzy Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Ośrodkiem Badawczym (CRF) Fiata w Turynie a Politechniką Warszawską, Politechniką Śląską, Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej, Polską Akademią Nauk.

Współpraca ma swoje korzenie w porozumieniu podpisanym w 1997 r. przez Ośrodek Badawczy Fiata w Turynie, Fiat Polska, Politechnikę Warszawską i Politechniką Śląską w celu „rozszerzania nauczania i doskonalenia tych kompetencji studentów oraz absolwentów wyższych uczelni, które są w sferze zainteresowania działających na terenie Polski spółek Fiata”.

Porozumienie odnawiane corocznie przerodziło się obecnie w szerszy program współpracy naukowo-technicznej pomiędzy FCA a największymi w Polsce uczelniami technicznymi i przewiduje współpracę, oprócz wszystkich spółek FCA działających na terenie Polski, również z regionem Piemontu (poprzez Park Naukowo- Technologiczny ENVIPARK) i Politechniką Turyńską.

W oparciu o program, co roku Fiat Chrysler Automobiles funduje 6 nagród Fiata na każdej z trzech uczelni (Politechnika Warszawska, Politechnika Śląska i Akademia Techniczno-Humanistyczna), które przyznawane są autorom najlepszych prac o szeroko rozumianej tematyce motoryzacyjnej. Prace są przedkładane przez poszczególne Uczelnie i zatwierdzane przez przedstawicieli FCA zasiadających w Komitecie nadzorującym program.

Od 2014 r., spośród nagrodzonych prac, Ośrodek Badawczy Fiata (CRF) wybiera pracę o największej wartości dla przemysłu, której przyznawane jest dodatkowe wyróżnienie, nazwane Nagrodą im. Giovanni Agnelli. W pierwszej edycji konkursu zostały wytypowane trzy prace, po jednej z każdej uczelni:

– rozprawa doktorska p.Justyny Ostrowskiej pt.: „Związki boru, jako modyfikatory elektrolitów polimerowych” z Politechniki Warszawskiej.
– praca doktorska p.Daniela Trzebińskiego pt.: „Modelowanie matematyczne układu klimatyzacji kabiny pojazdu samochodowego” z Politechniki Śląskiej.
– praca inżynierska p. Dariusza Hanusa pt.: „Porównanie parametrów regulacyjnych i użytkowych nowoczesnego doładowanego silnika ZI o pojemności skokowej 0,9 litra, przy zasilaniu benzyną i CNG” z Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej.

W kolejnych edycjach nagradzana będzie tylko jedna praca, wybrana spośród prac zrealizowanych na uczelniach, które przystąpiły do programu.

źródło: FAP

AUTOR:  WNP.PL (AG)