Fiat Chrysler Automobiles podejmie się produkcji nowych modeli we Włoszech

Oczekuje się, że Fiat Chrysler Automobiles podejmie się produkcji nowych modeli we Włoszech, w tym Jeepów i SUV-a Alfa Romeo, ponieważ producent stara się wypełnić nieużytkowane instalacje i podnieść marże w Europie.

Plan zakłada również budowę nowego samochodu sportowego Alfieri w Maserati we Włoszech, podały źródła.

Nowy szef FCA, Pietro Gorlier, spotka się ze związkami w czwartek, aby omówić propozycje i przedstawić je dziennikarzom już tego samego dnia.

FCA wyznaczyło na szefa Gorliera w zeszłym miesiącu, aby tym samym poradzić sobie z regionem, w którym rentowność jest niższa. Obecnie tysiące pracowników są tymczasowo zwolnieni, a niektóre zakłady działają poniżej zdolności produkcyjnych.

W swojej ostatniej strategii, która została ujawniona w czerwcu, nieżyjący już prezes FCA, Sergio Marchionne, przyrzekł sobie, że zamiast zamieniać się w mniej dochodowe samochody masowe, będzie starał się przekształcić włoskie fabryki w Alfa Romeos, Jeepy i Maseratis, aby zachować miejsca pracy i zwiększyć marże.

Produkcja Jeppów

Zakłady Melfi w południowych Włoszech, które produkują już Jeepa Renegade, będą również produkowały Kompas Jeepa. Kompas zastąpi Fiata Punto, który został wycofany w sierpniu.

Fabryka w Pomigliano koło Neapolu ma utrzymać Fiata Pandę, najbardziej popularny pojazd we Włoszech, odrzucając wcześniejsze doniesienia, że ​​model ten może powrócić do zakładu FCA w Polsce, gdzie został produkowany do 2011 roku.

Pomigliano otrzyma także nowego Jeepa, będzie on mniejszy od Renegade. Będzie to kolejny model skierowanym do europejskich klientów.

Związki oczekiwały na wiadomości o planach dotyczących produktów, aby zobaczyć, czy pracownicy, z których niektórzy są od lat tymczasowo zwolnieni zostaną przywróceni do pracy.

Marchionne początkowo obiecał wypełnić wszystkie zakłady w Europie do końca 2018 roku, ale w czerwcu powiedział, że cel prawdopodobnie zostanie przesunięty do końca obecnego planu strategicznego w 2022 roku.

Marka Fiata zostanie zredukowana do kilku modeli, takich jak kultowy model 500 i popularny hatchback Panda. W Europie rodzina 500 stanie się w dużej części skierowana na pojazdy elektryczne.

Zakład Mirafiori w rodzinnym mieście Fiata w Turynie może zostać wybrany do montażu nowego elektrycznego Fiata 500, podały źródła, ale dodał, że plany nie są jeszcze ostateczne, tym bardziej, że wersja silnika spalinowego jest obecnie produkowana w Polsce. Mirafiori może również zostać wykorzystany do ożywienia Fiata 500 Giardiniera, dodano.

Alfa duży SUV

Mirafiori produkuje już Maserati Levante, ale sprzedaż luksusowego SUV spadła gwałtownie w ostatnich miesiącach ze względu na słaby popyt w Chinach. Platforma Levante może być również wykorzystywana do produkcji nowego SUV-a dla marki Alfa Romeo, większego niż SUV Stelvio, który został wprowadzony na rynek w 2016 roku.

Sportowy model Alfieri Maseratiego będzie prawdopodobnie produkowany w rodzinnym mieście Modeny.

Siódmy największy na świecie producent samochodów w czerwcu nakreślił globalny plan zwiększenia produkcji samochodów typu SUV i zainwestowania 9 miliardów euro (10,2 miliarda dolarów) – z całkowitego planu wydatków około 45 miliardów euro – w samochody elektryczne i hybrydowe, aby podwoić zysk operacyjny do 2022 r.

Marża operacyjna FCA w Europie w zeszłym roku wzrosła do 3,2 procent, co w porównaniu z globalną marżą motoryzacyjną Grupy PSA, która wynosi 7,3 proc. nie robi wrażenia. FCA oczekuje, że marża wzrośnie do 5 – 7 procent do 2022 roku.