Europejski wzlot Mazdy

Mazda zakończyła rok jako jeden z najszybciej rozwijających się producentów samochodów w Europie, odnotowując wzrost sprzedaży w o 19% w porównaniu do ub.roku, osiągając wynik 175 028 wydanych aut oraz wzrost udziału w rynku europejskim do 1,3%.

Na czele wzrostów stoi Mazda3 – sprzedaż w 2014 r. wzrosła o 82% rok do roku, osiągając pułap 50 000 egz. Natomiast Mazda CX-5, osiągając pułap niemal 58 000, okazała się najlepiej sprzedającym się modelem na rynku europejskim. Największy wzrost odnotowano na rynku portugalskim (79%), polskim (77%) i hiszpańskim (71%). Mazda jest również „na plusie” na dwóch największych pod względem wolumenu sprzedaży rynkach: sprzedaż w Niemczech wzrosła o 17% (52 491 szt.), a w Wlk.Brytanii o 21%, (37 784). Świeża stylistyka Mazdy wyraźnie przypadła do gustu Europejczykom.

Mazda Polska odnotowała jeden z najwyższych wzrostów sprzedaży wśród przedstawicielstw Mazdy w Europie i uplasowała się na 5. pozycji w 2014 r., zaraz za Niemcami, Wlk.Brytanią, Hiszpanią i Austrią.

Firma jest przekonana, że może utrzymać tendencję wzrostową w 2015 r., w którym zostaną wprowadzone na rynek trzy nowe modele. Mazda2 trafi do salonów wczesną wiosną, latem dołączy miejski SUV – Mazda CX-3, a po niej – jesienią – czwarta generacja modelu Mazda MX-5. W marcu pojawi się także Mazda CX-5 oraz Mazda6 2015.

źródło: Mazda/wnp.pl